Senaste nytt

Spännande bestick på Air France

In_Sweden

Medlem
Eugeni Quitllet, en designer från Katalanien som tidigare har arbetat med Philippe Starck har designat nya bestick för Air France i Eco & Premium Eco. I settet med Kniv, gaffel och sked kommer även 3 stycken vingar, som gör allt till ett flygplan. Jag tror att bilderna förklarar allt lite bättre.
airfrance560.jpg
eq-af-3c.jpg

Mer finns att läsa hos The Verge alternativt Eugeni Quitllets egna hemsida

(Hoppas bilderna fungerar, jag har Firefox så jag är lite osäker)
 

dino_81

Medlem
Verkligen originellt!

Dock känns det lite som att form har fått gå före funktion. När (ovana) passagerare har svårt att lista ut vart man ska stoppa in hörlurarnas kontakt och få upp plastlocket på den lilla vattenburken som kommer till maten så ser jag framför mig när de nu även ska försöka lista ut hur man får loss besticken. Detta med minimalt utrymme i sidled. En och annan stickskada möjligtvis...? :eek:
 

Dr. Miles

Expert
couverts_enfants.jpg
(Foto: Air France Press Release)

Förutom bestick, satsar Air France på ekologiska råvaror i kidsmeal.

Air France skrev:
On the menu, Air France offers up to three organic products (with French and European certification) designed to appeal to babies and young children. The youngest passengers receive privileged service and can enjoy their meal before all the other passengers. In this way, parents can enjoy their meal in peace afterwards.

De förnyar även leksakskit för barn.
Olika innehåll för barn 5-8 år och för barn 9-12 år.

Air France 02.jpg
(Foto: Air France Press Release)
 
Last edited:
Toppen