Senaste nytt

Radisson Martinique New York

Najk

Medlem
Sitter och planerar en weekend i New York i månadsskiftet NOV-DEC med familjen. (2 vuxna, 2 barn 4år + 2 år)
Jag har ett par olika bokningar på hotell redan men försöker optimera dessa så mycket det går.

Ett alternativ är Radisson Martinique som nu ligger på ca 310$/natt vilket är ok inom budget.
Någon som har erfarenhet ifrån hotellet?
 

OliT

Medlem
Jag och tjejen bodde där totalt fyra nätter under sommaren på poäng och var på det stora hela mycket nöjda. Läget är ju i allra högsta grad mitt i smeten vilket, beroende på hur man ser det, kan vara bra eller inte :)
Servicen som guldmedlem var god, vi uppgraderades, fick vouchers på drinkar i baren och val av gratis frukost, antingen i den mindre franska restaurangen (tallriksservering) eller buffén. Vi valde den franska och var mycket nöjda.
Rummen är kanske inte jättemoderna men fungerade gott. Hissarna var dock smärtsamt långsamma, speciellt eftersom vi bodde högst upp (så när som på Pentouse-sviterna).
 

miramax

Medlem
-Superbra läge.
-Stort och bra rum som CCG.
-Även vi fick drink-vouchers och frukost-vouchers.
-Lite halvotrevlig personal men ingen fara.
-ACn lever om väldigt mycket. Vi fick stänga av den om nätterna för att itne bli störda. (kanske spelar mindre roll NOV-DEC).
-Kul att det är New Yorks äldsta hotell. Är med i historic hotels of america eller nåt sånt.
-instämmer med föregående talar om hissarna!

Det var vad vi upplevde i somras när jag och min sambo bodde där.
 

dala

Medlem
Det positiva först
+ läget är bra, gångavstånd till mycket på Manhattan, riktigt nära till Macys, MSG och Penn Station
+ ofta bra pris i förhållande till läget
+ fin och charmig fastighet från utsidan

Det mindre positiva
- Många gamla och ofta slitna rum. Vi tvingades byta rum pga stank och hamnade i ett råtthål. Hotellet var fullbokat den gången och vi checkade in vid 10pm
- Uppmärksammar CCG dåligt är min erfarenhet, har inte fått uppgradering eller vouchers trots påpekande
- Restaurangen är inget att hurra för
 

Snosken

Medlem
Jag bodde där för 2 veckor sedan, helt ok.
Rummen känns lite gamla och vi hamnade i ett rum med connecting doors, och det var väldigt lyhört mellan dessa rum... väldigt lyhört faktiskt.
Dock ligger det ju jättebra till, 2-3 min promenad från Penn Station så jag var väldigt nöjd.
 

nota bene

Medlem
Jag har lyckats logga tre stays här i förra veckan... På den första fick jag ett vanligt rum (utan status), vilket var rent och helt ok, men inte särskilt modernt. Hela hotellet är något gammalt i inredning och design.

Nästkommande två stays hade min EBG-matchning till CCG gått igenom, så blev uppgraderad till Club room vilket var stort, två badrum och soffgrupp etc.

Som någon tidigare noterat, hissarna är jättesega, AC:n låter som en bilmotor (i.e. stängs av under natten) och inredningen är något gammalmodig. Det kan ibland vara extrema köer till concierge vid in/utcheckningstider då alla gäster med familjer ska in och ut med femtioelva väskor.

Totalt sett tycker jag dock att hotellet ligger väldigt bra till, service från reception och concierge var bra och hjälpsam - de ringde t.o.m. upp för att kolla om jag var nöjd med rummet vid stay 2 och 3, så nog upplevde jag att de noterade CCG. Jag fick mycket rimliga priser ($149 och $175+skatt) utan frukost. Vid första stay betalade jag $190 inkl. frukost, men måste säga att det är roligare att springa ut på stan för att äta frukost. Buffén är inte dålig, men inte särskilt bra heller - definitivt bättre att köpa en god macka och kaffe för $10 någon annan stans! Som centralt hotell i NYC är detta ett prisvärt alternativ!
 

nota bene

Medlem
Någon som bott här på sistone? Är det värt $310 för en natt?
Fem månader sedan för min del. Betalade då 149-179+tax per natt, vilket var ganska bra värde för NYC, speciellt med rumsuppgradering. Skulle säga att för 310+tax finns det bättre alternativ, men beror ju lite på vart på Manhattan man vill bo.
 
Toppen