Senaste nytt

Vad har jag bokat för märklig biljett?

Svartson

Medlem
Har bokat en ekonomibiljett till CDG från ARN med AF, och är lite förundrad över villkoren. Tydligen är inget bagage inkluderat med biljetten (ett bagage med FBG) och jag kan heller inte välja plats före incheckning som det verkar. Bokningsklass är R tur och V retur. Så långt tänkte jag att det säkert är en "Air France Mini Fare" jag fått tag på (är det endast de som dyker upp numera när man söker på internetresebyråerna?) - men det märkliga är att det står att jag tjänar FB-poäng på resan; vilket man väl inte gör med "Mini"-biljetter??

Så - vad är detta för biljett jag fått tag på? Vanligtvis ingår såväl bagage som platsval med AF.
 

Jonas C

Medlem
Bokade några flygningar med AF-KLM igårkväll, även dem via en online resebyrå då KLM's hemsida bara kunde prissätta en open-jaw i de högsta bokningsklasserna. På utresan fick jag G på KLM som ger FB miles, medan hemresan är i X vilket jag förmodar är en mini-fare.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej! Svartson, skicka mig mail med ditt bokningsnummer, karin.forss@klm.com, så kikar jag. Det låter som om du bokat en s.k Classic Fare, som bokas i samma sub klasser som Mini, fast regelverket skiljer sig åt...
Och så tackar jag Jumbooze för dina vänliga ord! :) Smicker fungerar!!
hälsn Karin
 

Svartson

Medlem
Återkommer med rapport.

Karin har nu, mycket vänligt, forskat i min biljett och det visade sig att det mycket riktigt är en Mini-biljett jag bokat. Att det framstår som att jag kommer att få FB-poäng för resan är ännu ett mysterium, men tycks bero på något systemfel. Vi får se om Karin tillsammans med andra hos KLM/AF lyckas reda ut det så småningom!
 
Toppen