Senaste nytt

Din sämsta måltid på planet?

Gnopps

Medlem
Vad är det sämsta ett flygbolag serverat dig ombord (antingen du betalt extra för det eller inte)? Kom å tänka på det när jag såg ett foto av vad jag fick på ett Delta-flyg ATL-CDG för två år sedan. En torr bagel, banan och apelsinjuice. Har du fått sämre?

75f40df8cec24ac1902fa0fcccdfd967.jpg

Som tillägg kan nämnas att på grund av flygplansbyte satte Delta oss istället för vår incheckade nödutgång i raden framför nödutgången = sämre benutrymme och nästan obefintlig stolslutning.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Det var nog geggamojan som jag fick när jag flög PEK-HKG på CA.
Det skulle vara fläskkött med sötsursås på ris. Men det var bara en röd röra och det smakade artificiellt.

På sätt och viss det förstärkte min aptit när jag åt middag med mina kunder i Hong Kong.
(Det är mycket artigt att äta mycket när en kines bjuder mat.)
 

jth

Medlem
Jag tror den tristaste maten jag fått på interkontinentala flygningar var krubbet på US airways ARN-PHL förrförra sommaren. En svart plastlåda med någon seg fläskköttsbit, lite kokt potatis och något slags brunsås. Väldigt lågbudget, och att det dessutom var en på 757a gjorde inte saken trevligare.
 

lnixon

Medlem
Överkokt pasta med smaklös vit sås på LH YYZ-FRA. Eller möjligen en stor förpackning TUC crackers på KL, när jag var riktigt, riktigt hungrig.
 

Axelzon

Medlem
TPE-SHA med China Eastern, när jag lyfte bort foliet på tallriken höll min näsa på att trilla av. Där låg någon uppvärmd blöt sallad som stank gammal fisk. I vilket fall som helst så är det inte den sämsta måltiden jag ätit ombord, jag åt den aldrig, men väl den sämsta jag blivit serverad.
På andra plats kommer CA, flight PEK-SHA, liknande senario, fast denna gången såg man att det var fisk som serverades.

De kinesiska bolgen serverar ofta "riktig Kina mat" vilket tack och lov Koreaner, Japaner, Hong Kongneser, SEA bolag fattat att man skall undvika om man vill ha internationella passagerare att komma tillbaka!

/Axelzon
 

tourist

Medlem
Gnopps: Är det frukost i Economy? Bagel+banan är ju i alla fall mättande och okomplicerat att få i sig. Jag har aldrig uppskattat fruktyoghurt som till exempel SAS delar ut, det är inte särskilt gott, och det är alltid krångel att få upp förpackningen utan att skvätta ner hela omgivningen. Lite mat för mycket besvär helt enkelt. Och en gång i tiden på BA fick jag en kall ägg-och bacon-macka. Kallt stelnat stekfett?!? Helt oätlig.
 

Bryant

Medlem
MUC-ARN med SAS i C! Jag överraskade tjejen med en resa för några år sedan. För henne är en flygresa lika tråkig oavsett vart man sitter. Hon envisades även att hon hellre ville ha pastasalladen som gick att köpa i cloudshop magazine. Jag övertalade henne att det vi kommer att få här är mycket bättre..

Nåväl, när maten serverades var det kalops med väldig mycket fett kvar på köttet, dessutom låg det ett antal hårstrån i tjejens mat... Maten skickades tillbaka, flygvärdinnan tittade snett på oss, tjejen somnade :)
 

Axelzon

Medlem
Hej Tourist, Dock har den kära yoghurt som du säger många historier som man kan skratta gott åt.... Kommer tex. väl ihåg en flight CPH-PEK där jag lyckades på något konstigt vis kasta iväg ett par droppar på en mycket upprörd kinesisk mans kostym, som satt bakom mig ;)

/Axelzon
 
Toppen