Senaste nytt

Mobilt boardingkort vid incheckning på webbsidan

DrKlas

Medlem
Finns det något smidigt sätt att få ett Sas mobilt boardingkort om man checkar in via den vanliga webbsidan och inte via mobilsiten? Jag brukar checka in och välja sittplats via den vanliga sidan men där kan jag bara skriva ut boardingkortet, inte få det till telefonen.
 

Agö

Medlem
Smidigt vet jag inte om det är men du kan väl maila boardingkortet (pdf) som du får när du checkar in på nätet till dig själv och klicka upp i mobilen. Nu för tiden använder jag uteslutande appen.
 

DrKlas

Medlem
Smidigt vet jag inte om det är men du kan väl maila boardingkortet (pdf) som du får när du checkar in på nätet till dig själv och klicka upp i mobilen. Nu för tiden använder jag uteslutande appen.

Det är ju ett sätt. Kan ju också spara filen i min Dropbox och få den till telefonen utan att maila.

Appen lyckas av någon anledning aldrig hitta mina Lufthansa-bokningar de gånger jag har provat.
 

miramax

Medlem
jag brukar checka in tidigt via sas.se när jag åker i GO så jag kan välja plats. När jag vill ha boardingkortet till appen är det bara att trycka på "check in" i appen. Det står då att du redan är incheckad och du kan klicka på boarding card. Då har du det i appen / pass book.
 

Lallarn

Medlem
jag brukar checka in tidigt via sas.se när jag åker i GO så jag kan välja plats. När jag vill ha boardingkortet till appen är det bara att trycka på "check in" i appen. Det står då att du redan är incheckad och du kan klicka på boarding card. Då har du det i appen / pass book.

Du kan checka in "tidigt" med SAS-appen också, memorera bara din reservationskod och gå till check-in längst ner, sen "find reservation", skriv in där och sen kan du checka in tidigare än 22h innan!
 

DrKlas

Medlem
jag brukar checka in tidigt via sas.se när jag åker i GO så jag kan välja plats. När jag vill ha boardingkortet till appen är det bara att trycka på "check in" i appen. Det står då att du redan är incheckad och du kan klicka på boarding card. Då har du det i appen / pass book.

Tack! Nu blev jag motiverad att leta vidare i appen och hittade knappen Find reservations. Så nu fick jag mina boardingkort dit också.

Samtidigt kan man tycka att appen på egen hand borde kunna hitta flygningar man är incheckad på. Det behövs ju ingen knapp för att hitta ens Eurobonus-poäng.
 
Toppen