Senaste nytt

Hur lång tid behöver man på sig för byte i Ho Chi Minh City?

Mr.T

Medlem
Hej,

Ska åka till Vietnam i jul. Åker samma dag som flyger går mot Sverige från Nha Trang, och det har precis blivit en schedule change. Nu har jag strax över 2 timmar på mig. Jag kommer in från Nha Trang med Vietnam Airlines i Business och åker sedan vidare med Qatar till Doha i Business, kommer jag att hinna? Åker med familjen och vi kommer minst ha 3 st väskor. Uppskattar alla svar!! :)
 

dino_81

Medlem
Personligen (jag är något av en trygghetsnarkoman) tycker jag att det låter tajt. Förseningar uppstår och det skulle kunna ställa till det för er. Skulle ta det säkra före det osäkra och boka till en tidigare alternativt senare flight beroende på vilken av era flighter som ändrats? Misstänker att det är flighten från Nha Trang som ändrats och då borde ni väl kunna boka in er på en tidigare?

Förutsätter att det är separata bokningar?
 

TheEagle

Medlem
Terminalerna ligger i närheten av varandra och det har fungerat bra när jag varit där. Kommer man till SGN på tidiga eftermiddagen finns alltid riskt för kraftiga regn vilket kan försena ankomsterna. Själv så avbröts inflygningen och vi fick cirkulera i ca 45 minuter innan vi kunde landa. Dvs, flygtiden blev dubbelt så lång som beräknad.
 
Toppen