Senaste nytt

Världens mest hatade flygplats

Dr. Miles

Expert
Jag tyckte att Teherans gamla flygplats var helt OK. Det fanns knappt någon säkerhetskontroll när jag var där över 10 år sedan.
Jag har inte varit nya Imam Khomeini flygplatsen(IKA), så kan jag inte uttala mig om det.
 

MarcusC

Medlem
Kan bara instämma gällande JFK & CDG, hade "nöjet" spendera en timme i business lane till säkerhetskontrollen JFK T4 förra veckan, vilket skämt !!!

Tycker dock LHR har oförskämt dåligt rykte, och skulle rnaka JFK som mycket sämre än LHR....T5 är ju modernare än de flesta europeiska flygplatser !!
 

Senator

Moderator
Jag tyckte att Teherans gamla flygplats var helt OK. Det fanns knappt någon säkerhetskontroll när jag var där över 10 år sedan.
Jag har inte varit nya Imam Khomeini flygplatsen(IKA), så kan jag inte uttala mig om det.

Jag var på IKA under hösten 2009. Flög dit med TK via IST, landade mitt i natten och skulle jobba tidigt nästa morgon. Var rätt osäker på hur upplevelsen skulle vara efter min något jobbiga "mitt i natten" inresa till RUH några månader innan. Det var en ganska ny, fräsch flygplats och jag var väl genom på 5min efter en förvånansvärd snabb, och trevlig immigrationsprocess. Min dåvarande chef vill att jag skulle flyga med Iran Air från GBG, men det vägrade jag :p
 

Dr. Miles

Expert
Min dåvarande chef vill att jag skulle flyga med Iran Air från GBG, men det vägrade jag :p
Lite OT.

Jag har flugit med Iran Air inrikes ett par gånger och jag kan till och med varmt rekommendera dem. ;)
Der var smörgås och läsk/kaffe/te på en timmes flyg och flygbiljetten kostade 25 dollar den tiden.
Säten i ekonomiklass var ungefär samma som man får hos europeiska flygbolag, så det är varken bra eller dåligt.
 

Senator

Moderator
Lite OT.

Jag har flugit med Iran Air inrikes ett par gånger och jag kan till och med värmt rekommendera dem. ;)
Der var smörgås och läsk/kaffe/te på en timmes flyg och flygbiljetten kostade 25 dollar den tiden.
Säten i ekonomiklass var ungefär samma som man får hos europeiska flygbolag, så det är varken bra eller dåligt.

Jag kollade på fakta att deras A310 eller A300, samt B747-200 var typ 35 år gamla. Sen att EU/USA embargo gör att man inte kommer åt reservdelar är nästa bekymmer :eek:
 

Jacob

Medlem
CDG tror jag de flesta kan hålla med om. Noterade dock senast att de monterat coola ljuseffekter på terminal 1 som ändrade färger med jämna mellanrum. Rätt fräckt faktiskt.

Bra och träffsäker kommentar i artikeln: Det värsta av allt är dock inte att det finns brister, skriver CNN, utan att flygplatsen tycks strunta i dem.

Intressant att Kathmandu var med på listan. Absolut bedrövlig flygplats! Förutom alla kontroller har de en dum process att allt incheckat bagage måste matchas mot passagerarna som går ombord...men på manuellt vis. Allt bagage ställs upp på plattan och efter att ha blivit avsläppt från bussen får man själv peka ut sin väska och ta det för lastning i en container. Känns som man lika gärna kunde hoppat incheckningen och tagit det till flygplanet med en gång.

Håller inte riktigt med om Heathrow. Det är visserligen frustrerande att behöva cirkulera inför landning eller stå i kö för start, men i övrigt är det länge sedan jag hade en riktigt dålig upplevelse på flygplatsen, det mesta flyter faktiskt på helt OK. Finns också en del trevliga lounger på flygplatsen och ett stort jobb har gjorts med att modernisera terminalerna.
 
Håller fullständigt med om GRU, maken till miserabel flygplats har jag aldrig varit med om. Åkte ett helt gäng med KLM, GOT-AMS-GRU-EZE i september, och vi var överens om att GRU tog priset. Vi hade 5 timmars väntan, flygplatsen var smutsig, liten (med tanke på hur stort Sao Paolo är), kaotisk och "maten" som serverades var oätlig i tillägg till hutlöst dyr. Det enda som gjorde det något mindre plågsamt var att deras Capirinha var god :)

Vi reste utan status, så ingen lounge-access, men med tanke på den dåliga standarden i övrigt tror jag inte vi missade något.
 
Toppen