Senaste nytt

Nya regler för AMEX 2 för 1 bonus

AMEX verkar ha ändrat sin bonus.
Lite surt eftersom jag räknade med att komma upp i 150.000 kronor. Men osäkert om jag kommer upp i 200.000.


Se nya villkoren:

När du har handlat med ditt Kort för minst 100 000 kr eller 200 000 kr före 31/12/2011 får du 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa.

När du handlar för 100 000 kronor med Kortet under ett kalenderår så får du 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa med SAS
från Skandinavien till en destination i Europa.

Om du istället handlar för över 200 000 kronor så kan du utnyttja denna poängrabatt för en EuroBonus-resa till vilken SAS-destination som helst i hela världen.

När du som Kortmedlem uppnått det belopp som krävs erhålls en bekräftelse att du är berättigad till förmånen, som tidigast kan bokas och utnyttjas från och med januari till och med december kommande kalenderår.

Nästa intjäningsperiod med möjlighet att uppnå kvalificerad spenderingsnivå nivå, påbörjas tidigast januari påföljande år.
 

joemume

Medlem
Det här känns ju på gränsen till regelvidrigt. Om en användare av deras kort gått in i året med förutsättningen 150 000 SEK kan de ju inte ändra vilkoren under den pågående perioden. Det är INTE ok!

Jag noterar samma text på mitt konto, men samtidigt säger den att jag har x antal tusen kvar till min 150 000 SEK bonus, så jag hoppas att de honorerar ingående kalenderårs avtal.

Blir att ringa dem om detta, att jaga upp 50 000 SEK till på en månad för min egen del känns ju lite tufft, även om december är en intensiv köpmånad. :D
 

agehall

Medlem
Låter ju lite jobbigt att de ska ändra igen. Det är ju bara ett år sedan de gick över till en voucher vid 150k istf två som de nu verkar gå tillbaka till.

Jag tror dock att det vore bra att någon ser till att få detta bekräftat från AmEx via telefon. Det kan ju mycket väl var så att det blivit något fel på hemsidan. Själv har jag inga problem att nå 200k, så jag bryr mig inte jättemycket. Personligen skulle jag gärna se ytterligare en nivå som gav 50% på en resa med *A. :)
 

Unicornone

Medlem
Står inte ett ord om detta vare sig på SAS eller Amex siter???? Varken på "mina sidor" eller på de publika. Här står det fortarande 150k
Från Amex:
Med SAS EuroBonus American Express Card blir du extra belönad när du ska växla in dina Extrapoäng till EuroBonus-resor. När du handlar för 150 000 kronor med Kortet inom ett kalenderår är du berättigad till 50% poängrabatt på en SAS EuroBonus-resa. Rabatten gäller för upp till två personer från Skandinavien till valfri SAS-destination i hela världen, med reservation för tillgänglighet.
 

Bryant

Medlem
Jag nådde precis upp till 150 000 denna månad. Innebär detta att jag inte får någon voucher? Är det så klipper jag mitt kort...
 

rlager

Medlem
Saxat från Amex hemsida för 1 minut sedan:
SAS EuroBonus American Express Card ger dig fler EuroBonus Extrapoäng på allt du köper. Du får 20 Eurobonus Extrapoäng per 100 kronor du handlar med Kortet. När du dessutom handlar för 150 000 kronor under ett kalenderår så får du 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa med SAS från Skandinavien till valfri SAS-destination i världen.
 

Homer

Medlem
Saxat från Amex hemsida för 1 minut sedan:
SAS EuroBonus American Express Card ger dig fler EuroBonus Extrapoäng på allt du köper. Du får 20 Eurobonus Extrapoäng per 100 kronor du handlar med Kortet. När du dessutom handlar för 150 000 kronor under ett kalenderår så får du 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa med SAS från Skandinavien till valfri SAS-destination i världen.

just precis, men om du loggar in på ditt konto

klicka på -> EuroBonus-poäng för överföring till ditt EuroBonus-konto

läs vad det står till höger under

DIN EUROBONUS-FÖRMÅN


(trådstartaren orkade inte tala om vart han fått sina uppgifter ifrån)
 
Last edited:
Toppen