Senaste nytt

Starwood transfer to airline partner

EBGGOT

Medlem
Hej.

Har jag fattat detta rätt!?

Om jag för över mina spg poäng till US airways dividend är ration 1:1. så mina 90.000 spg poäng är 90.000 US airways Miles.

Och utöver det får jag 5000 spg poäng i bonus för varje block av 20.000 dvs 20.000 (4 block) till i mitt fall som jag senare kan göra över och då har jag 110.000 US airways Miles = first class till Asien.

Låter ju för bra för att vara sant!
 

Dr. Miles

Expert
Om jag för över mina spg poäng till US airways dividend är ration 1:1. så mina 90.000 spg poäng är 90.000 US airways Miles.

Och utöver det får jag 5000 spg poäng i bonus för varje block av 20.000 dvs 20.000 (4 block) till i mitt fall som jag senare kan göra över och då har jag 110.000 US airways Miles = first class till Asien.

Jag tror att det är max 79.999 Starpoints till US Airways Dividend Miles (3 block x 20.000 Starpoints + 19.999 Starpoints) som är tillåtet per konvertering

Starwood Preferred Guest - Hotel Offers and Loyalty Program spg.com

Starwood Hotels & Resorts skrev:
With US Airways®, you can transfer up to 79,999 of your Starpoints® into Dividend Miles® at a 1-to-1 ratio. And for every 20,000 Starpoints transferred within the same transaction, you will earn 5,000 bonus Starpoints which will be automatically added to your transfer up to a maximum of 94,999 miles per eligible transfer.
 

EBGGOT

Medlem

EBGGOT

Medlem
Med tanke på att det står max 79 999, skulle jag nöja mig med 60 000 per gång (75 000 till USDM).

Jo men om jag fattar det rätt så väntar man bara 24 h och så för man över sista 30.000 som blir 35.000 efter bonus! (Om jag tolkar regler nedan rätt)

With US Airways®, you can transfer up to 79,999 of your Starpoints® into Dividend Miles® at a 1-to-1 ratio. And for every 20,000 Starpoints transferred within the same transaction, you will earn 5,000 bonus Starpoints which will be automatically added to your transfer up to a maximum of 94,999 miles per eligible transfer.

There is no minimum point transfer requirement for Platinum members. Gold members have a minimum point transfer of 1,500 Starpoints and Preferred members have a minimum point transfer of 2,500.

Transfer maximums are based on a combination of member Starpoints and the Starwood Preferred Guest airline transfer transaction bonus. Only one airline transfer transaction per member per program per 24 hour period is allowed; multiple transfer transactions within the same 24 hour period will reject. Both the Starwood Preferred Guest and airline frequent flyer program accounts must have identical member names in order to complete this request; different names will cause the transfer to reject.

www.usairways.com

Please note that airline transfer awards to US Airways Dividend Miles may require up to 10-14 business days handling and processing time.
 

EBGGOT

Medlem
Gör själv samma tolkning.

Vet att du varit inne på det innan men om man saknar några få poäng till US airways är det ju billigare att köpa genom SPG. Dels för man inte behöver betala tax på 7,5% och dels för man får bonus fall man föröver 20,000p (kalkyl baserad på ordinarie pris och INTE us airways 100% kampanjer)
 

henrik l

Medlem
Vet att du varit inne på det innan men om man saknar några få poäng till US airways är det ju billigare att köpa genom SPG. Dels för man inte behöver betala tax på 7,5% och dels för man får bonus fall man föröver 20,000p (kalkyl baserad på ordinarie pris och INTE us airways 100% kampanjer)

När det gäller hotellprogram och köpa poäng som kan konverteras till mil så håller jag SPG som överlägsen etta, om inte enda alternativet, och faktiskt ett bra alternativ om man vill köpa poäng som man sedan kan pytsa in där man har behov. Har nog legat och köpt i sex i år vid det här laget.
 

Dr. Miles

Expert
När det gäller hotellprogram och köpa poäng som kan konverteras till mil så håller jag SPG som överlägsen etta, om inte enda alternativet, och faktiskt ett bra alternativ om man vill köpa poäng som man sedan kan pytsa in där man har behov. Har nog legat och köpt i sex i år vid det här laget.

Om man är långsiktig sparare, kan man köpa 20.000 Starpoints varje år och konvertera sedan till JAL Mileage Bank senare och boka en riktig rolig First class bonusresa bl a med oneworld flygbolag och Emirates.

http://www.businessclass.se/forum/o...raendrat-award-chart-till-distansbaserad.html
 

EBGGOT

Medlem
När det gäller hotellprogram och köpa poäng som kan konverteras till mil så håller jag SPG som överlägsen etta, om inte enda alternativet, och faktiskt ett bra alternativ om man vill köpa poäng som man sedan kan pytsa in där man har behov. Har nog legat och köpt i sex i år vid det här laget.

Henrik I, när du har fört över miles hur långtid brukar det ta till USDM? Är ju share kampanj nu så man kanske skulle dra över lite miles för att sedan "sharea" dem till min partner ....
 
Toppen