Senaste nytt

Stämpel från Dubai - besöka Tel-Aviv?

Senator

Moderator
Jag skulle rekommendera ett extra pass om du planerar vistelse i Tel Aviv. En enkel resa med Qatar skulle möjligtvis ställa till problem senare
 

dino_81

Medlem
Jag tror, tvärtemot Senator, inte att det kommer ställa till några som helst problem med en stämpel från UEA i ditt pass vid inträde i Israel.

Min uppfattning är att det isf är ett större problem med en israelisk stämpel i passet vid inträde i muslimska länder.

Således kan din fundering om ett extra pass vara berättigad om du planerar resor till sådana länder efter din vistelse i Israel.
 

Senator

Moderator
Jag tror, tvärtemot Senator, inte att det kommer ställa till några som helst problem med en stämpel från UEA i ditt pass vid inträde i Israel.

Min uppfattning är att det isf är ett större problem med en israelisk stämpel i passet vid inträde i muslimska länder.

Således kan din fundering om ett extra pass vara berättigad om du planerar resor till sådana länder efter din vistelse i Israel.

Lite klantigt skrivit av mig, det var som du skrev jag menade... vad händer efter Tel Aviv stämpel :)
 
Då gör jag så att när dagen kommer att det är dags att besöka Tel-Aviv så fixar jag ett nytt pass för det så slipper jag blanda med nuvarande pass.
Tack för svar!
 

taxvalp

Medlem
Du får ingen stämpel i själva passet i Tel Aviv, däremot ett litet löst papper ungefär som en p-biljett med din bild på. Kan kastas efter avresa om man ej vill ha några spår med sig på framtida utflykter i Mellanöstern.
 

Fredrik

Medlem
Frågan är väl också vad passkontrollanterna ser. Ser de att du kommer med en plan från "någonstans" men att Tel Aviv finns på samma PNR kan de garanterat lägga ihop ett och ett. Apropå diverse möjligheter hos Lifemiles.
 

FF#1

Medlem
haha... konstigt att inte våra vidlyftiga bonusresor med udda routing triggar nått system för att spåra skumma aktiviteter.

Mitt tips är att skaffa ett till pass så du kan separera fel länder från rätt länder och vice versa.
 

NyfikenGrau

Medlem
Har mig veterligen aldrig varit några problem att som "utomstående" ha stämpel från ena landet när man reser in i det andra. Däremot är det ett problem för medborgarna/passinnehavarna i respektive land.

Men nu stämplar ju inte Israel längre, så har man inte gamla israeliska stämplar, eller stämplar från egyptiska/jordanska landgränsstationer mot Israel, så finns inte problemet längre.
 
Toppen