Senaste nytt

Vilken resebyrå har lägst arvode för bokning via telefon?

Gnopps

Medlem
Jag behöver boka en komplicerad resa till USA. Den kommer inte gå att boka online så jag får ringa en resebyrå. Ofta blir påslagen då höga så jag undrar om någon kan rekommendera en resebyrå som inte tar ut allt för högt arvode på telefon. Några tips?
 

Jacob

Medlem
Jag bokade en IATA biljett förra året där jag gjorde allt jobb själv med att sätta ihop rutt, flyg, tider osv.
Allt var klart, dubbelkollat, så det vara bara att boka, problemet var att det inte fanns på kartan att någon normal bokningssida på internet kunde boka en sådan biljett.

Jag bokade till slut via Travellink och var väldigt nöjd med servicen och bemötandet på deras telefonbokning. Mailade över allt och sedan tog vi detaljerna över telefon.
Hade en del specifika önskemål (man är ju som man är...) men dom skötte det bra och hjälpte mig med allt.

Svårt att veta exakt vad bokningsavgiften låg på då jag bara fick ett totalpris och även valutakursen kan ha varierat något.
Men arvodet borde legat runt drygt 300-500 kr.
 

Gnopps

Medlem
Travellink tillhör väl Opodo-nätverket?

Jag ringde två resebyråer som var öppna igår lördag. Expedia.se tar 180 kr och Sta Travel 250 kr + en obligatorisk konkursförsäkring på 70 kr. Dock bättre bemötande på den senare.
 

Gnopps

Medlem
Eftersom jag ringde runt lite tänkte jag dela med mig vad några olika resebyråer angav för svar att deras telefonbokningsavgift är:

Expedia.se - 180kr. Jag försökte boka med dem men deras bokningssystem var lika begränsat som deras hemsida, vilket betyder att de inte kan boka något över telefonen som du inte kan boka själv online! Helt onödigt att ringa alltså.

STA Travel - 320kr. Här gjorde jag min bokning och fick bra bemötande. Dock tog de inte Diners och pengarna dras innan biljetten ställs ut, inte samtidigt som.

Resfeber - 475kr

Resia 500kr. Personen jag pratade med ville inte berätta vad deras avgift var utan sa att det var som att gå in på H&M å fråga vad deras pålägg är på ett klädesplagg. Jag fick helt enkelt göra en provbokning och jämföra deras pris med vad själva biljettens pris var.

Kilroy - 800kr

Ticket - 1000kr
 

lnixon

Medlem
Resia 500kr. Personen jag pratade med ville inte berätta vad deras avgift var utan sa att det var som att gå in på H&M å fråga vad deras pålägg är på ett klädesplagg. Jag fick helt enkelt göra en provbokning och jämföra deras pris med vad själva biljettens pris var.

Wow, verkligen imponerande.
 

Johannes

Medlem
Resia här i Lerum tar 250 kr av mig men jag är hyfsat bra kund. Tycker min kontakt är jättebra på att boka specialare åt mig.
 

rvarttinen

Medlem
När jag bokat via AMEX har de tagit 200 kr i avgift .... deras egentliga påslag på biljettpriset har inte framgått, men de har avtalspriser med en del bolag och rutter som gör att en del biljetter blir billigare.
 
Toppen