Senaste nytt

Hur är det att flyga business class med Qatar Airways?

ryds

Medlem
hej

Har precis bokat biljetter med Qatar Airways, Businessclass Z. Kanon pris. 14 525 kr t/r.

A330-300 till Doha och sedan 777-300er. stopp i doha 2 h 10 min.

Förra året flyg vi med SAS till Bangkok, Hur är Qatar om man jämför med SAS.?

Läst att Qatar har en väldigt Ny flygplansflotta, stämmer det :confused:

Och vad innebär Bokningsklass Z ?

Åker i Januari, lång väntan.....:cool:
 

Dr. Miles

Expert
Jag kan inte svara på deras service, men om du fortfarande inte är medlem hos bmi Diamond Club, rekommenderar jag att bli medlem och kreditera Qatar flygningar dit. (I fall du inte kommer att resa med Qatar Airways mycket framöver)

Stockholm-Doha-Bangkok T/R i Qatar Airwats Business class ger över 18.471 bmi miles.
Med de miles(18.750 miles) + 127,50 GBP kan du nästan flyga mellan Norden och Nordamerika/Sydamerika/Afrika/Fjärran Östern i Business class per enkelresa.

FEL: Qatar Airways Z klass ger bara 150%, inte 200% till bmi Diamond Club.
Så kalkylen blir: (2.870 + 3.287) x 2(T/R) x 1,5 = 18.471 användbara bmi miles.

Intjäningstabell av bmi Diamond Club kan du hitta här.
 
Last edited:

ryds

Medlem
Tack för tips.
Hur för jag över qmiles från Qatar ? Har nu ca 36 000 qmiles på qatar vad blir det på BMI ?
Åkte några vänder för några år sedan i Ekonomi klass med qatar.
 

Dr. Miles

Expert
Nej, du kan inte överföra Qatars Qmiles till annat bonusprogram.

Det som jag skrev är, du kan kreditera Qatar Airways flygningar till bmi Diamond Club.
 

flapps

Medlem
Hej

Jag är ny här på forumet. Verkar vara en trevlig samling här :)

Har också bokat Qatar Businessclass av ett höjdar pris till mig och frun till Thailand via Doha från Oslo den 22 Januari.
Till det lysande priset av 11.100 NOK pp. Har samma flight runda som dig. Du reser kanske också från Oslo?

Tänkte ta lite bilder och skriva lite om resan om någon är intresserad?

mvh / flapps
 

Magino

Medlem
Välkommen till Busienssclass flapps.
Tycker absolut att du ska ta lite bilder och skriva några rader om du kan, för vi är alltid intresserade av bilder och reportage :)
 

Gnopps

Medlem
Till vilka andra program kan man lägga sina Qatar-airways flyg? De verkar bli ett allt mer aktuellt bolag för oss i norden.
 
Toppen