Senaste nytt

Cathay Pacific Airways Regional Ekonomi klass tummen upp!

Axelzon

Medlem
Hej, gjorde en turnering av moten i veckan som gick med avresa fran PVG till forst KUL och efter ett par korta resor ( KUL-SIN Jet Star / SIN-BKK TG ) hem igen fran BKK till PVG. Dessa Gjordes med CX i ekonomi klass. Jag har provat
CX eller KA manga ganger genom resor till eller fran hkg i ekonomi eller business och hade redan en aning om vad jag
hade framfor mig. Men det var forsta gangen jag transiterade HKG och flog en lite langre stracka an den som tar mig normalt ner till HKG.

Resorna i sig ar inget markvardigt om man ar van vid ekonomiklass resande och service fran vasterlandska flygbolag, men jag tycker anda att CX nar ut med en produkt som ar en av de battre i Asien, absolut den basta i forhallande till de Kinesiska bolagen.

Jag grundar detta pa ett par valdigt enkla grunder:
Bra plats for benen.
Bra service trevlig personal ombord.
Bra underhâllningssystem (AVOD) samt USB ingång.
Bra mat med drycker, vin (rott&vitt), ol, lask, juice, kaffe, te
Bra pris pa biljetten!

Priset for resan PVG-KUL / BKK - PVG gick pa RMB 3120 totalt.. (TG ville ha RMB 7340)


Trots en kanske langre resa via LHR/FRA/AMS till/fran CPH, skulle inte tveka en sekund pa att prova denna produkten vid resa till HKG.. Aven om jag vet att man sover gott i den nya stolen i C sa kan man vid ekonomi tank nog resa med
ett smile :) i Y klass om priserna ger en upplevelse likt min i veckan som gick, nagot kortare flighter dock.

Cheers / Axelzon :cool:
 

David

Medlem
Åkte CX några gånger (CKG-)HKG-SIN/KUL/BKK i Y när jag bodde i Kina och kan bara hålla med om att de är ett bra bolag.
 

Alf

Medlem
Jag håller med om att det är ett bra bolag. Dom har i stort sett under hela sin tid legat på en hög nivå när det gäller service och inte minst när det gäller flygsäkerhetstänkande.
 

Kricka

Medlem
Har idag gjort två ben med CX (BJS-HKG-TPE) i Economy och måste säga att jag är mycket nöjd.
God mat men framförallt god service. Varje sträcka blev jag hälsad välkommen med namn och
på vägen till HKG bjöds det på champagne.
Utbudet på Avod borde göra de flest europeiska bolagen gröna av avund och att man dessutom
har eluttag vid var sittplats även economy är inte helt fel. BJS-HKG flögs med en 747-400 och på
sträckan till TPE var det en fräsch 777-300. Ser fram emot att flyga med dem även imorgon !
 
Toppen