Senaste nytt

[Economy class] Stockholm/Göteborg-Tokyo T/R, SAS 5.450 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Det är tyvärr 25% intjäningsklass(T). Men om man lyckas att uppgradera med Optiontown, så är det kanske inte så dålig deal.

Passa-på-priser! - SAS

[Economy class] Stockholm/Göteborg-Tokyo T/R, SAS 5.450 SEK inkl. skatter

STO-TYO T/R
Flygbolag: SK (SAS)
Kabinklass: Economy class
Bokningsklass: T
Fare basis: TLSEECO
Pris:2.185 SEK) + skatter (ca 3.250 SEK)
Min/Max stay: natten mellan lördag och söndag/12 månader
Förköpskrav: köp senast 2011-NOV-21
Stopover: 1 fri stopover i varje riktning
Köpa senast: 2011-NOV-21
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej
Routing: Stockholm/Göteborg-(SK)-Köpenhamn-(SK)-Tokyo

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Dr. Miles

Expert
Är det bara jag som tycker att SAS löjliga 25% regel har gjort att minska resande med SAS långhaul?

Turkish Airlines och SWISS har jämnt ganska bra erbjudande i ekonomiklass till Asien. Jag kan kreditera de flighterna till något av Star Alliance flygbonusprogram som ger 100% poäng/miles.

Men med SAS billiga biljetter(W, U, K, L, T, G, O) kan jag inte få 100% poäng/miles någonstans.
 

gdaily

Medlem
Är det bara jag som tycker att SAS löjliga 25% regel har gjort att minska resande med SAS långhaul?

Japp, visst är det så. Jag tror att vi "milessamlare in absurdum" är en försvinnande liten minoritet av resenärerna, men vi är frekventa resenärer, så det måste kosta en del att mer eller mindre jaga bort oss till konkurrenterna.
 

Bringman

Medlem
På min senaste Tokyoresa som jag bokade på en liknande kampanj i augusti så lyckades jag med hjälp av optiontown på utresan och ombokning (inställt flyg) till Lufthansa (bokningsklass H) på hemresan få 15300 poäng istället för 3150
 

pljung

Medlem
Ja så är det helt klart, och för egen del får jag tacka SAS för att det blev möjligt att bli EBG via segment också. Hade aldrig nått EBG via poäng med mina resor.
Reste med Air Canada GOT-LHR-YUL-LAX ToR tidigare i år med bokningsklassen Tango Plus S, och fick 12370 poäng på mitt eurobonus. Vet inte om den klassen är ekonomi 100%, men om någon har mer kunskap om detta skulle vara bra att veta. Kan tänka mig att flyga AC i framtiden i så fall.
 

sungtae

Medlem
Fick du så mkt poäng så är det 100% på AC-metall (LHR-YUL-LAX) och gissningsvis var det en codeshare med SK, GOT-LHR som översattes till en klass hos SAS som bara ger 25% dvs 300p som EBB. LHR-YUL 3300, YUL-LAX 2500.
 
Toppen