Senaste nytt

EBG bagagetaggen?

TreD

Medlem
Handen på hjärtat; Varför springer man omkring med EBG-adress-brickan synlig på sitt handbagage m.m.?
Min subjektiva åsikt är att det är stor nördvarning på ett sådant beteende.
Vad är argumenten för?
 

Kricka

Medlem
Bra fråga ! Har alltid undrat.. Vi kan ju "nörda" med BusinessClass.se-tagen istället,
vilken är till för en än mer exklusiv skara.
 

vicce

Medlem
Jag har EBG brickan på mitt incheckade bagage därför att de (adresslappar i papper) man får på flygplatsen brukar lossna. Jag har lite olika adressbrickor på olika väskor. Har dock ingen på mitt handbagage.
 

rob74

Medlem
För att alla vi EBG är en enda stor familj och att det är viktigt med grupptillhörighet? :p
Måste säga att de gamla mindre bagagebrickorna med läderrem var mer estetiska. Har några kvar av både EBS och EBG, men det finns ju de som blir sura om man använder dem då de tror att man är en föredetting som blivit nedgraderad till EBB... :p
 

Jacob

Medlem
Jag har EBG brickan på mitt incheckade bagage därför att de (adresslappar i papper) man får på flygplatsen brukar lossna. Jag har lite olika adressbrickor på olika väskor. Har dock ingen på mitt handbagage.
Det har faktiskt hänt mig att bagagetaggen ramlat av på min incheckade väska. Hände mig när jag flög LHR-CPH-ARN, väskan var rejält tung och taggen slets väl av när någon skulle lyfta väskan. Men tack vare EBG-taggen med namn och EB-nummer kom väskan igenom transfern i Köpenhamn då jag antar att de enkelt kunde kolla upp ägaren och vart väskan skulle i systemet. Väskan kom med en ersättningstagg på bandet på Arlanda.
Så en konkret anledning att ha EBG-tagg på incheckade bagaget i alla fall.

Däremot på handbagaget vet jag inte riktigt, det är väl möjligtvis om man skulle glömma kvar väskan någonstans. Eventuellt kanske personalen bråkar mindre om antal och vikt på handbagaget om de ser EBG-taggen, jag vet inte...
 

Senator

Moderator
Faktisk en relevant fråga, och jag synder mer än flesta med BAEC GOLD, M&M SEN och FB PLAT alla på handbagaget ;)

Jag har dessa på framförallt av två skäl:
Väskan är taggat med namn, adress, telefonnummer som alltid behövs ändå
Jag har aldrig (än) behövd checka väskan vi gate/ombord och jag tror att tagarna hjälper med detta

Sen är frågan om jag behöver alla 3? Troligen inte;)

Nu har jag även 4 med businesclass.se också.
 
Jag har både EBG taggen och Businessclass.se taggen på mitt handbagage. Jag behöver en lapp med namn och adress och telefonnummer, sen har jag businessclass.se taggen för att det är kul, och förhoppningsvis kan man träffa på någon annan med businessclass.se tagg att snacka lite med.
 

TreD

Medlem
Jag har mina taggar inuti bagaget. 1. för att jag inte har ett behov av att 'flasha' 2. för att brickans adressfält inte är dolt utan kan läsas av alla och envar. Det vore bättre om adresssidan kunde döljas.
För övrigt har SAS inte haft en anständig bagagetag på år och dagar, så för min del blir det taggar från SWISS, LH eller Swissport. Varför SAS försitter tillfället att få gratisreklam övergår mitt förstånd.
 

agehall

Medlem
Jag kör med alla mina taggar (EBG, SEN och FBG) samt BC.se på min datorväska. Jag inbillar mig att det kanske hjälper mig att få släpa ombord en stor datorväska samt ett fullstort handbagage ibland, men jag har egentligen inga belägg för det.

Å andra sidan är det ju inte sällsynt att man hör talas om folk som helt plötsligt får bättre service när personalen noterat guld/plat taggar på bagaget, så det lär ju inte skada.
 
Toppen