Senaste nytt

Sitter jag i rätt lounge i Zürich?

Senator

Moderator
Vad hände med Lufthansas gamla lounge i Zürich, den som en gång i tiden var en Star Alliance lounge (innan Swiss kom med i alliansen)? Den hade en Senator/första klass sida och en business class sida.

Finns inte den kvar? (var ett tag sedan jag besökte Zürich)

Hej, innan Swiss gick med i Star fanns det en Star Lounge vid B-piren. Hela piren håller på att uppgraderas, och öppnar igen nu i december med en ny Swiss Lounge. B-piren hanterar non-Schengen short haul destinationer.
 

MarcusC

Medlem
Vad hände med Lufthansas gamla lounge i Zürich, den som en gång i tiden var en Star Alliance lounge (innan Swiss kom med i alliansen)? Den hade en Senator/första klass sida och en business class sida.

Finns inte den kvar? (var ett tag sedan jag besökte Zürich)

Gamla STAR/LH loungen längt bort i B piren hade ju en Business Class och en Senator del, ofta lite folk och mycket trevlig avkopplad lounge. synd den försvann. LX Loungen är sådär. Hade förmånen för en snabb visit i LX F lounge häromveckan, men måste säga det inte var så väldigt speciellt. Tror det kommer mera utförlig rapport så småningom..
 
Last edited:

Senator

Moderator
Hade förmånen för en snabb visit i LX F lounge häromveckan, men måste säga det inte var så väldigt speciellt. Tror det kommer mera utförlig rapport så småningom..

Markus, håller nog med dig här. Fast det är en mycket bra lounge, ingen tvekan om detta så saknas det en riktigt "wow" känsla. När jag var där senast i september, hade jag en bra frukost och några glas skumpa. Trevligt ja, men saknar det lilla extra.

Det som jag stör mig på är upplevelsen sen till E-piren. Det är ingen personlig transport, mer av en buss tjänst dom 3 gånger jag har åkt. Inte bara det, så måste man köra security igen där ute som vilken resenär som helst. Det undviker man på FCT och i MUC.
 

011430121

Medlem
Hittar ingen annan liknade tråd trotts sökande, förmodligen finns det en tråd redan, frågar här trotts risken för att få bannor!
Vid resa från ZRH med SQ i First har man tillgång till LX First loungerna?
 

Senator

Moderator
Hittar ingen annan liknade tråd trotts sökande, förmodligen finns det en tråd redan, frågar här trotts risken för att få bannor!
Vid resa från ZRH med SQ i First har man tillgång till LX First loungerna?

Nej då är det Senator-loungen som gäller. Jag gissar du funderar på att köpa Swiss F med Singapore operated A380? ;) I så fall hade jag bokat Swiss F ut och SQ F hem.
 
Toppen