Senaste nytt

Ger BA flyg operated by Sun Air of Scandinavia Finnair Plus poäng?

niksal

Medlem
Hejsan,

Jag hittade ingen information om detta varken här eller Finnairs sidor.

Jag skall flyga några gånger mellan HEL och BLL. Tidtabellsmässigt är det bäst att flyga HEL-BMA-BLL-OSL-HEL.

BMA-BLL och BLL-OSL har BA flygnummer (t.ex. BA8267) men är Operated by Sun Air of Scandinavia. Jag har sett dessa flyg, och de ser ut som BA flyg trots att det är små plan av typen Fairchild 328.

Min fråga är om dessa ger AY Plus poäng och räknas som OneWorld segment?

Någon med erfarenhet?
 

Homer

Medlem
Same same but different City flyer, Sun-air, Comair, Openskies allihop räknas som BA mainline när det gäller poängtjäning inte bara till BAEC.

McDonalds i Japan är fortfarande McDonalds även om personalen bugar och lägger växeln i handen
istället för att som sina amerikanska kollegor grymta något obegripligt och surt slänga pengarna på disken.
 

niksal

Medlem
Tack för alla svar! Jag hoppas detta är lite samma som att man få BA poäng om man flyger AY operated by FlyBe. Tror jag skall boka en sådan för början av oktober. Får väl rapportera hur det gick!
 

Åbobo

Medlem
Jag hoppas detta är lite samma som att man få BA poäng om man flyger AY operated by FlyBe. Tror jag skall boka en sådan för början av oktober.
Du kommer att få BA poäng + TP förutsatt att flygnumret är AY2XXX. Andra Flybe flyg med AY kod får du AY+ poäng men inte BA poäng.
 

niksal

Medlem
Då kan jag meddela att BMA-BLL trillade in på AY Plus kontot. 500 poäng och räknades naturligtvis som en statusflygning. Det intressanta är att HEL-BMA inte ännu kommit. Jag antar det blev för svårt med BA nummer på biljetten, AY nummer på flygningen, operated by FlyBe. Nå, hoppas den ännu trillar in den också.
 

niksal

Medlem
Poängen för HEL-BMA kom aldrig, så nu fick jag retroregga. 4-8 veckor tar det enligt meddelandet jag fick... Inte helt lika illa som på EB, men varför skall det ta så länge?
 
Toppen