Senaste nytt

Hotwire - secret hotel booking

ACervin

Medlem
Hej
Är det någon som provat boka hotel via Hotwire siten? ( Sweden Hotels | Cheap SE Hotel Deals | Hotwire SE ). Dom erbjuder att man endast väljer stad och kategori av hotel, 5 stjärnor, 4 stjärnor etc och så skall man få ett superdeal dock utan att veta vad hotellet heter förrän bokningen är genomförd. Jag vet inte om det är ett försök att komma runt det faktum att de flesta hotellkedjor i dag på sina internet siter verkar matcha bästa pris på nätet.

Har någon erfarenhet av hemliga hotell? (via Hotwire då, inte andra sorten)
 

JensE

Medlem
Jag använde det tidigare i veckan för att boka lite hotell i Vegas.
Med betterbidding.com så kunde jag jämföra läge, antal * och amenites med deras lista på hotell som folk rapporterat in.
Så i mitt fall visste jag exakt vilka hotell jag skulle få. (observera att det finns alltid chans att det kan vara ett annat hotell med exakt samma beskrivning men det är ganska spot on)

För USA
Hotels - United States Priceline and Hotwire Winning Bids - Priceline and Hotwire Forum

Resten av världen
http://www.betterbidding.com/index.php?showforum=443&
 
Last edited:

JensE

Medlem
Ok, ett exempel på just Las Vegas för datumen 23-26 November 2011.
Där ser jag i hotwire att dom har ett 5* Hotell med Location: Las Vegas Strip - North för SEK741.53 per natt.
Klicka på see amenities och detta hotell listar följande.

Spa Services
Resort
Smoke Free Rooms
Fitness Center
Pool(s)
Restaurant(s)
High-Speed Internet Access
Kitchenette

Då jämför jag det med hotellen listade på betterbidding som matchar Location, Star rating och amenities på följande sida Hotwire Hotel List - Nevada - Priceline and Hotwire Forum och letar upp Las Vegas (Strip North) och börjar jämföra amenties för 5* hotellen.

Med uteslutningsmetoden så matchar detta hotell Trump Tower International.
Just för Vegas så skulle jag nog påstå att det blir exakt detta hotell men det kan finnas ett annat hotell med exakt samma beskrivning.

Förklarade det lite bättre?
 

campaigner

Medlem
För USA fungerar Hotwire ganska bra, och enligt min erfarenhet då speciellt i Las Vegas, som JensE nämner. Andra stora amerikanska städer kan också bli bra (har testat Seattle, Chicago, Los Angeles). Jag kollar alltid på betterbidding.com för att lista ut vilket hotell det gäller. Jag har ingen erfarenhet att boka med Hotwire utanför USA.
 

tourist

Medlem
Det går att göra kanonfynd med Priceline/Hotwire i storstäder, men

* Om hotellet inte är helt rökfritt är man inte garanterad ett rökfritt rum
* Bokningarna är (så klart) icke avboknings- eller ombokningsbara
(* Sannolikt inga poäng ;))
 

rob74

Medlem
En kompis kollega kör alltid något liknande då han är i t ex London. Då han har guldstatus på Hilton lyckas han nästan alltid bli uppgraderad när han prickar in de hotellen. Sist fick han tydligen någon svit för ca 700 kr/natt.
 
Last edited:
Toppen