Senaste nytt

Flyg till Hong Kong 26/10 - 2/11

Johans

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? Göteborg Landvetter Flygplats.
Var är din destination? Hong Kong.
När vill/behöver du resa ut? 26 Oktober.
När vill/behöver du komma hem? 2 November.
Hur länge vill du vara borta? 1 Vecka.
Hur många personer som skall resa? 2 Personer
I vilken kabinklass? Economy eller Premium Economy. (Businessclass/First om man lyckas hitta riktigt bra priser)
Med vilka flygbolag vill du flyga med ? Helst det billigaste men flygbolag som håller standard i de flesta kriterier önskas.
Vad är din budget? Helst under 10 k per ekonomi/premium eco billjett och om man lyckas hitta något fint på kanske max 25 k för business.
Vad är det viktigaste för dig? Pris och bekvämlighet.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.

Hejsan, Försöker hitta en bra flygresa för mig och min 14 åriga son till höstlovet. Har slökollat lite men har ikke hittat något av intresse. Kollar ju såklart på det billigaste men vill ände göra resan bekväm så jag kan tänka mig att lägga till pengar för att göra resan bekväm. Att åka i Business/First class är ju alltid uppskattat men priset är tyvärr lite för högt för mig, men vet att ni proffs är ganska duktiga på att hitta riktigt bra deals. Premium economy är också ett alternativ. Vill helst undvika alltför långa stopp på 4 - 5 timmar och liknande. Hoppas jag förklarat detta tillräckligt för att ni ska förstå. Har ca 85 000 Eurobonus poäng tillgodo om det skulle göra någon skillnad. Tackar i förhand // Donald med sonen Johan :)
 
Last edited:

palmen

Moderator
Vet inte vad du hittat för priser, men ca 7000 för resa med finnair.
Om du kan tänka dig att resa från Köpenhamn finns det priser med Qatar för ca 4500 kronor (dock 7 timmar stopp i Doha på kvällen på vägen ut och 3 timmar stopp på vägen hem). Flygs av B787 mellan CPH och DOH.
 

Palazzi

Medlem
Skulle nog gärna ändå vilja se ett kostnadstak i din förfrågan :). Som lite riktlinjer kostar resan normalt 4-8.000kr i ekonomiklass, och 12-20.000kr i C.... Premium economy går för ca 8-12.000kr.

Med poäng är det en helt annan kråksång (du kan ju köpa poäng) :) Lifemiles har snart rea :p
 

Johans

Medlem
Ursäktar mig. helt ärligt vet jag inte, men under 10 000 :- per ekonomi biljett, är det rimligt? Business/Firstclass under 25 000 :- Om det ens är möjligt. Ursäktar för att jag inte formulerade mig rätt:(
 
Last edited:

Johans

Medlem
Skulle nog gärna ändå vilja se ett kostnadstak i din förfrågan :). Som lite riktlinjer kostar resan normalt 4-8.000kr i ekonomiklass, och 12-20.000kr i C.... Premium economy går för ca 8-12.000kr.

Med poäng är det en helt annan kråksång (du kan ju köpa poäng) :) Lifemiles har snart rea :p

Om jag har förstått rätt så är C Businessclass? Om man kan hitta en biljett för runt 12 k så låter det väldigt intressant. Har du några tips på vilka flygbolag/sajter jag skall kolla närmare på?
 

Johans

Medlem
Vet inte vad du hittat för priser, men ca 7000 för resa med finnair.
Om du kan tänka dig att resa från Köpenhamn finns det priser med Qatar för ca 4500 kronor (dock 7 timmar stopp i Doha på kvällen på vägen ut och 3 timmar stopp på vägen hem). Flygs av B787 mellan CPH och DOH.

CPH är absolut ett alternativ. Finns det möjlighet att besöka någon lounge eller liknande så man kan vila utan att man åker i C eller F? B787 är ju alltid en bonus också:)
 

Palazzi

Medlem
Ursäktar mig. helt ärligt vet jag inte, men under 10 000 :- per ekonomi biljett, är det rimligt? Business/Firstclass under 25 000 :- Om det ens är möjligt. Ursäktar för att jag inte formulerade mig rätt:(

Inte lätt att precisera sig, speciellt om man inte vet prisläget på den flygrutt man eftersöker. Det tak man då bör sätta är det högsta man överhuvudtaget kan tänka sig betala för att komma till X.... om det inte finns priser under detta kommer vi givetvis att skriva det i svaret :)

Under 10.000SEK finns det en uppsjö av biljetter till HKG. Finnair är billigast dessa datum, men för 9-10.000kr får du även Turkish Airlines eller Lufthansa (som ger poäng till EB). Verkar vara dåligt med reor de datum du flyger, för ibland finns resor från 4.500kr till HKG.

Business Class är för dyrt dessa datum.

Premium Economy med TK har man tydligen plockat bort från linjen till HKG, annars var det mycket prisvärt.

CPH är som sagt att föredra för bra priser, och Qatar levererar kanske marknadens bästa ekonomiklass :)
 

Johans

Medlem
Inte lätt att precisera sig, speciellt om man inte vet prisläget på den flygrutt man eftersöker. Det tak man då bör sätta är det högsta man överhuvudtaget kan tänka sig betala för att komma till X.... om det inte finns priser under detta kommer vi givetvis att skriva det i svaret :)

Under 10.000SEK finns det en uppsjö av biljetter till HKG. Finnair är billigast dessa datum, men för 9-10.000kr får du även Turkish Airlines eller Lufthansa (som ger poäng till EB). Verkar vara dåligt med reor de datum du flyger, för ibland finns resor från 4.500kr till HKG.

Business Class är för dyrt dessa datum.

Premium Economy med TK har man tydligen plockat bort från linjen till HKG, annars var det mycket prisvärt.

CPH är som sagt att föredra för bra priser, och Qatar levererar kanske marknadens bästa ekonomiklass :)

CPH är ju absolut ett alternativ om det finns bättre flyg därifrån. Har kollat i min lilla kalender och upptäckt att man också kan åka 27/10 - 3/11 / 25/10 - 1/11 om det nu skulle göra någon skillnad. Biljetterna under 10 k fanns det tydligen gott om, vet du kanske vilket/vilka bolag som är att rekommendera?
 

Dr. Miles

Expert
Premium Economy med TK har man tydligen plockat bort från linjen till HKG, annars var det mycket prisvärt.
Nej, Turkish Airlines har inte tagit bort Economy Comfort class till/från Hong Kong än. De flyger dock inte till/från Hong Kong på de dagarna Johans vill flyga.

Screenshot20130905_3.png
 
Toppen