Senaste nytt

Lämplig kompensation från Finnair?

Flög AY069 HEL-HKG i business med vad som verkade vara en inhyrd/leasad kärra från AF
Följdaktligen var IFE-utbudet fullkomligt horribelt. Dessutom fungerade inte min skärm, vilket jag påpekade och fick svaret "you could go to couch class but I guess you don't wanna go there"

Givet att IFE är ett standardutbud i business class, vad tycker ni jag ska efterfråga för kompensation? Finnair Plus-poäng?
 

David

Medlem
Flög AY069 HEL-HKG i business med vad som verkade vara en inhyrd/leasad kärra från AF
Följdaktligen var IFE-utbudet fullkomligt horribelt.

Finnair har två kärror från Air France och en från Virgin Atlantic (A340-300:eek:r) som så vitt jag förstår inte är helt roliga. Hade turen förra gången jag åkte med AY att hamna i två av deras egna A340, dock inte senaste interiören där heller...
 
De kärror som Finnair har tagit över från Air France och Virgin...är de ominredda till Finnair standard? Dvs samma typ av stolar osv? För annars hade det ju varit nice att provat Virgin Atlantic Upper Class....
 

Dr. Miles

Expert
De kärror som Finnair har tagit över från Air France och Virgin...är de ominredda till Finnair standard? Dvs samma typ av stolar osv? För annars hade det ju varit nice att provat Virgin Atlantic Upper Class....

Jag vet inte hur det är nuförtiden men jag tror att tidgare använde Finnair Virgin Atlantics Economy class stolar med IFE (pytteliten skärm) då de inte hade privat TV på deras Airbus A340 eller MD-11.
 
Hi Finnair,

I've been regular business customer since many years back and fly Oneworld in all directions of the world

On the AY069 flight in business class to HKG last week, the IFE system was a real joke. This seems to be a Air France airplane, which was not to the regular Finnair standard.

My screen did also not work at all. When I told the staff onboard my IFE screen was broken, I was asked to sit in the couch class. Seriously? The IFE seriously lacked number of options, according to me seat fellow.

The IFE is an integrated and important part of the travel experience. Especially if you sit in business class and pay lots of money for it.

On the AY063 flight home, my tray table was also broken and difficult to fixate, even when the staff tried. It ended up collapsing in my knee while eating lunch. Luckily I did not receive too many stains.

I expect to be compensated as this is not the Finnair or business class standard you should expect. I would suggest you double the number of Finnair plus points on booking XXX
 
Du får gärna återkomma med om vilken kompensation du får.
Personligen har jag flugit med Finnair 1 gång i business till Bangkok. Påvägen dit kom min väska inte med eftersom det var strejk i Helsingfors. 12 timmar senare kom den dock. På väg hem var det samma problem och då kom sista väskan 3 dagar efter hemkomst. Väskan hade ett mindre fel som jag rapporterade om. Jag skrev även till Finnair och småklagade lite på maten som inte motsvarade mina förväntningar, avsaknad utav fast track i transit safetyn osv. Förutom en helt ny Samsonite väska som jag kunde kvittera ut på flygplatsen fick jag och mitt resesällskap även en återbetalning på ca 2300 kronor per person.
 
Toppen