Senaste nytt

BA London- Peking First

En flygresa till Peking tar lite tid men åker man First så känns det nästan som om flygresan kunde ha fått tagit mer tid. För vår del så började det trevliga då vi kom till London Heathrow och fick gå in genom den "Hemliga dörren" till Concorde room. IMG_5092.jpg

Där slank vi in.
IMG_5093.jpg

Här passade vi på att äta lite lunch där.Men först lite gott att dricka. IMG_5046.jpg

Det smakade bara bra.
IMG_5053.jpg

Även den lätta lunchen slank ner, inte värt att äta för mycket för det blir snart mat ombord på planet. IMG_5042.jpg

IMG_5044.jpg



Vill man bara ha ett glas champagne så är det trevligt att slå sig ner vid champagnebaren. IMG_5089.jpg

Vill man bara koppla av en stund så är det gott om plats här. IMG_5081.jpg

IMG_5068.jpg

Så var det dags att gå ombord.
IMG_5071.jpg

Det är inte alla som får en egen flygmekaniker i knät. IMG_5122.jpg

När mekanikern var klar dukade jag upp det viktigaste inför flygresan. IMG_5124.jpg

Maten är viktig då man flyger och i dag serverades det marinerade räkor med apelsin och äppelsellerisallad med majonäs. IMG_5130.jpg

IMG_5148.jpg

Fast vad vi mer åt kan ni se på menyn. 0S4P0469.jpg

Eller frestas lite av det här. IMG_5136.jpg

IMG_5138.jpg

IMG_5140.jpg

IMG_5147.jpg

Dags för dessert. IMG_5149.jpg

Har man tråkigt så kan man ägna sig åt vinprovning på hög höjd. IMG_5126.jpg

0S4P0471.jpg

När det är morgon efter en natts skön sömn har landskapet förändrats utanför fönstert. 0S4P7440.jpg

Så småningom börjar Peking skymtas där nere. 0S4P7472.jpg

Vi landar och så här lite från ovan kan man se fjällen på den drakliknande byggnaden. 0S4P7473.jpg

Vi blir mötta utanför flygplansdörren av personal som lotsar oss fram genom passkontroller och säkerhetskontroller fram till bagagebandet och sedan ända ut till den väntande bilen. IMG_5177.jpg

Hemresan får ett eget inlägg senare.

/Margareta
 

henrik l

Medlem
Trevliga bilder. Jag såg att ni verkar ha haft lite missflyt och fick den gamla f-kabinen. Men om det var första resan i f blir det bara bättre nästa gång:)
 
Det var inte första resan, den förra till Tokyo hade vi den nya kabinen.
Inget större fel på den gamla förutom att skärmen var så liten, annars var det nästan mysigare med den gamla.
Speciellt på hemresan då det bara var vi två i hela First.
 

Palazzi

Medlem
Ser riktigt behagligt ut! Inte haft nöjet att testa just BA F ännu, men hoppas att det inte dröjer så länge :)

Skönt med någon som prioriterat bilder för stora textmängder, även om den varianten också kan vara njutbar. Ofta tar jag mig inte riktigt tid att gå igenom långa rapporter ord för ord.... Att en bild säger mer än tusen ord känns i detta fall verkligen träffande!

Tack!
 
Toppen