Senaste nytt

Dålig timing för skämt

johhenrik

Medlem
Han får lika mycket sympati av mig som de som sitter och gråter ut i tidningen för de "surfade för hundra tusen utomlands på mobilen". Efter alla dessa år borde man helt enkelt känna till saker bara genom att man lever och andas... :)
 

Johan_G

Medlem
Kanske inte det bästa stället och bästa tidpunkten att skämta om sådant på. Det märks att säkerheten skruvas åt några varv extra när det är något stort på gång. På tioårsdagen av 9/11 upplevde jag att säkerhetspersonalen på Arlanda var helt otroligt paranoida, det är säkert lika dant inför ett stundande amerikanskt presidentbesök.
 

nota bene

Medlem
Idag var t.o.m. de anställda på polishuset tvungna att visa ID för att komma in på jobbet (räckte inte med att dra kortet som det vanligen gör).

Men ja... detta var väl knappast smart gjort, även om man kan tycka att det borde gå fort att konstatera att det inte var någon dynamit i handbagaget, och kolla om han hade ngt checkat bagage eller inte.
 

nilsson

Medlem
Jag förväntar mig att säkerhetspersonalen inte tror på mig om jag säger att jag inte har dynamit på mig, så jag ser inte varför de skulle bry sig om jag säger att jag har det heller. Men att säga det över huvud taget är vansinningt dumt det också.
 

Flood

Medlem
Kanske inte det bästa stället och bästa tidpunkten att skämta om sådant på. Det märks att säkerheten skruvas åt några varv extra när det är något stort på gång. På tioårsdagen av 9/11 upplevde jag att säkerhetspersonalen på Arlanda var helt otroligt paranoida, det är säkert lika dant inför ett stundande amerikanskt presidentbesök.

Jag åkte till USA på den tioårsdagen, med inrikes byte. Det var rätt välbemannat med vakter och kontroller... Tänkte mig inte riktigt för i semesterplaneringen. :rolleyes:
 
Toppen