Senaste nytt

Turkish Airlines förbättrar villkoren för bonusresa

Jonas C

Medlem
Turkish Airlines ändrade nyligen villkoren för att boka en enkelvägs bonusresa. Tidigare kostade en enkelbiljett 60% av priset hos en tur och retur, medan det numera har sänkts till 50% Detta är helt klart en positiv förbättring då Turkish har några av marknadens förmånligaste poängpriser.

Skärmavbild 2013-09-02 kl. 21.46.53.png

Ändringen gäller endast för bonusresor på TK metall.
 

johhenrik

Medlem
Tyvärr kan de ju sätta vilket pris som helst med tanke på att det aldrig finns några platser att boka... Jag har aldrig hittat en plats dit jag vill oavsett datum.
 

Jonas C

Medlem
Tyvärr kan de ju sätta vilket pris som helst med tanke på att det aldrig finns några platser att boka... Jag har aldrig hittat en plats dit jag vill oavsett datum.

Söker man på Awardtravelr så hittar jag en hel del bonusplatser i vår till Tokyo, Singapore och Shanghai i Business. Eller släpper TK färre bonusplatser till sina egna medlemmar?
 

johhenrik

Medlem
Ingen aning. Jag har provat USA och Shanghai till leda och har aldrig hittat. Har dock bara letat på deras egen site. Är ju en hel del gnäll om det på FT också. Dock kan man ju använda deras Miles för *A-bokningar.
 

Jonas C

Medlem
Ingen aning. Jag har provat USA och Shanghai till leda och har aldrig hittat. Har dock bara letat på deras egen site. Är ju en hel del gnäll om det på FT också. Dock kan man ju använda deras Miles för *A-bokningar.

Tillgängligheten styrs av I, och platserna jag hittade på Awardtravelr dök upp hos TK's hemsida. Men jag antar att det är till Nordamerika (LAX i synnerhet) där tillgängligheten är riktigt kass.
 
Toppen