Senaste nytt

Stolar på Thai Airways Boeing 747

Stefan62

Medlem
[/QUOTE]
Jag satt på 2A i nosen på 747-400 och det är extremt gott om utrymme - jag hade 3 meter till mannen i 1A och lika långt till personen i 2K. [/QUOTE]

Nästa lite OT - men hur var det med utrymmet när Du flög F med LH till New York för något år sedan och hur är det på Thai och Asiana?
 

hisingen

Medlem
Jo det finns någon 14-stolars kvar tror jag.

Som du ser på länken från Flyertalk så finns det inte längre någon 14-stolars i trafik numera.

Finns en tråd på Flyertalk där folk försöker hålla koll på de olika konfigurationerna, förresten, var det inte så att de med 14F var de nyaste planen som också blev uppgraderade till 9F, de med 10F är de äldsta planen.

Cabin Retrofit status on TG's 747s - FlyerTalk Forums

Korrekt att 14-stolars är dom nyaste.
 

palmen

Moderator
Man blir lite konfunderad efter att ha bokat ett leg i C på en 747.
Enligt united är det en 747-200 som ska trafikera BKK-SYD, vilket jag antar inte stämmer, eller?

Någon som har koll på hur ofta de kör med de nya kabinerna på SYD?
 

JonW

Medlem
Thai har inte haft några 747-200 på länge, det är nog få som har dem kvar öht utom på cargo.
Men jag har för mig att det varit viss röra just kring de nya kabinerna, att de planen fick gamla beteckningar som var förvirrande.
Så det kan tala för att du kanske har tur.
 

palmen

Moderator
Annars är en variant att göra en dummy-bokning på Thais hemsida och där kommer 9-sätes upp som "Boeing 747 All Series Passenger" medans 10-sätes visar "Boeing 747-400".

Tror inte att det är någon 14-stolars kvar uppe i luften längre.

Är du helt säker på detta? I så fall blir det nya business till SYD för min del, spelar i och för sig mindre roll, viktigaste för mig är att få övervåning :)
 

CaptainM

Medlem
Flyger HKT-BKK i C om någon vecka. Enligt planen ska det bli 747-400, dock kan jag inte seata mig.
TG har ingen F på domestic, så F-kabinen kan utnyttjas med C-biljett.
Någon som har ett tips på hur jag ska bli seatad i F-kabinen? Funkar som sagt inte att seata varken via TG's website eller LH's website.
 

jtq

Medlem
Flyger HKT-BKK i C om någon vecka. Enligt planen ska det bli 747-400, dock kan jag inte seata mig.
TG har ingen F på domestic, så F-kabinen kan utnyttjas med C-biljett.
Någon som har ett tips på hur jag ska bli seatad i F-kabinen? Funkar som sagt inte att seata varken via TG's website eller LH's website.

Jag har aldrig lyckats seata på domestic Thai i förväg. Kanske försöka checka in så tidigt som möjligt och be att få önskat säte då, status hjälper säkert också om du har det. Flög själv BKK-HKT-BKK med 747 för en vecka sedan med ekonomibiljett och blev uppgraderad till C vid gate i båda riktningarna, ena gången C-säte och andra F-säte så det verkar inte vara direkt fullbokat i C för tillfället så att få sitta där man vill är nog inte omöjligt.

Lycka till och trevlig resa
 
Toppen