Senaste nytt

Shanghai? Vilket IHG ska man bo på?

Patrick

Medlem
Hallå!

I april bodde jag på Indigo on the Bund. Fantastiskt hotellrum, nog det absolut coolaste jag har bott i. Men läget? Nej tack kändes väldigt off trots att det ligger "perfekt". På kvällarna var det helt folktomt, det kändes helt enkelt inte som Kina.

Jag tänkte fortsätta med IHG, trots att vi har avtal med Okura Garden Hotel, men jag har status hos IHG. ;)

Så jag tänkte kolla om någon av er här har koll på vilket Holiday Inn, Interconti, etc. som ligger roligast till och erbjuder bäst hotell för pengen. Jag reser i affärer så priset är viktigare än lyxen, men viktigast är läget nära affärer, restauranger, liv helt enkelt.

Jag tänkte att jag skulle länka till IHG's sida för hotellen, men det finns 31 träffar där... Går därför antagligen på rekommendation härifrån. ;)

Alla tips uppskattas.

:)
Patrick
 

jumbooze

Medlem
Tack för minireview av Indigo, har själv tittat på det hotellet men jag ska nog hoppa runt lite för att se om jag fyller min kvot till the big win.
 

Patrick

Medlem
Alltså, Indigo som hotell är fantastiskt. Utsikten, rummet, osv. Men som sagt läget är inget roligt. Dessutom är "lyxrestaurangen" Char inget att hänga i julgranen.

Har lämnat en bättre/längre redovisning på tripadvisor.

Javisstja, big win. Hade glömt den. Tack för påminnelsen. ;) Iofs skulle jag bara få runt 70000 poäng har jag för mig.
 

johhenrik

Medlem
Jag har bott en hel del på Crowne Plaza Panyu Rd, Problemet är att det är svårt att veta vilken rate som är nya tornet och vilken som är gamla. Men om du är Platinum och bokar "88 suite"-nånting så får man näst största sviten på högsta våningen i gamla tornet, vilket är nice. Läget är helt okej tycker jag i French Concession.

Min nästa resa ska jag bo på IC Ruijin för första ggn. Detta för att jag ansåg att IC Expo var för dyrt. Läget på Ruijin är ju riktigt nice.

Jag brukar bo på IC Expo, för det är fantastisk standard. Jag brukar boka Club room och får alltid en schysst corner suite. Läget är ju off, men jag kan leva med lite längre taxiresa och veta att standarden alltid är hög.
 

Patrick

Medlem
Det blir nog Interconti Ruijin, så Holiday Inn i Wien veckan efter (där Inteconti inte är värt merpriset enligt min åsikt, mer än att läget är superbt om man ska turista vilket jag inte ska) så behöver jag bara ett hotel till för att köra de 3 olika brandsen. ;)
 
Toppen