Senaste nytt

Tillgång till Diners Club lounge i München terminal 1 vid resa med Lufthansa

Gus

Medlem
Om några veckor ska jag flyga med Lufthansa till Bukarest med 3 timmars väntan i Munchen. Lufthansa huserar tydligen i terminal 2, men Diners Club-loungerna ligger i terminal 1. Kan jag komma från T2 till T1 på något sätt? Jag har lyckats med detta på LHR en gång.
 

Jacob

Medlem
Terminalerna ligger ganska långt från varandra och är inte ihopkopplade så jag skulle tro att det blir ganska svårt om du inte har ett boarding pass för ett flyg som avgår från terminal 1.
 
Det är för övrigt liknande upplägg på de flesta tyska flygplatser. Separerade terminaler och Diners-lounger som ligger i fel terminal då man flyger *A.
 
Jag lyckades använda Diners loungen i Frankfurt när jag skulle flyga med SAS till CPH. Man bör dock ha lite tid och sitt pass med sig för man måste åka till den andra terminalen och gå igenom passkontrollen för att komma till loungen. Verkar bero väldigt mycket på dagsformen hos säkerhetspersonalen om dom släpper igenom en eller inte. Lycka till!
 

Resenären

Medlem
När jag besökte Diners lounge låg den i samma terminal, som biluthyrningen (är det terminal 1?). En viss väntan genom säkerhetskontroll innan jag kom till loungen. Men sedan kom det bästa, när jag skulle till terminal 2, så fanns det en strategisk buss, som körde mig som enda passagerare direkt till terminal 2.
 

Gus

Medlem
Det gick! :) Det tog ca 7 minuter att gå från T2 till T1. Jag kom utan problem in i T1 utan boarding pass efter att ha talat om att jag skulle besöka loungen.
 

Glenn E

Medlem
På gården mellan terminal 2 och S Bahn ingången finns en biergarden med eget bryggeri. I och för sig inte gratis men närmare än terminal 1.
 
Toppen