Senaste nytt

Incheckning på Arlanda för resa med SAS (business class) och Lufthansa (första klass)

rlager

Medlem
En kanske dum fråga. Skall resa ARN-MUC i C med SAS och vidare samma dag MUC-PEK i F med LH. Har LH någon First inchekningsdisk på ARN eller checkar jag in i SAS Business disk? Barnslig som jag är vill jag hellre ha LH:s förstaklasstaggar på bagaget än SAS Business.
 

Jacob

Medlem
SAS guld incheckningsdisk fungerar även som första klass incheckning (tror t.o.m det står på skärmen).

De har HON-taggar vid disken på Arlanda
 

rlager

Medlem
Pleasure. Fast för egen del blir det blir först i maj nästa år. Imorgon åker dock mina svärföräldrar på samma resa. De har aldrig varit i China och jag övertalade dem att hoppa på US-Airways kampanj tidigare i höst. I praktiken förstaklass för 10.000 Skr/pax. Riktigt kul att leka resebyrå och att kunna hjälpa dem att komma iväg på en resa de aldrig skulle göra annars. 2 veckor i PEK och 1 vecka i Thailand. Första gången i first blir nog en riktigt kul upplevelse. 3 flighter i first (LH/TG/TG). Någon som vet om LH722 (343) imorgon är nya eller gamla first. Har för mig att det fanns en sida där man kunde se detta?
 

EBGGOT

Medlem
SAS guld incheckningsdisk fungerar även som första klass incheckning (tror t.o.m det står på skärmen).

De har HON-taggar vid disken på Arlanda

Vad gäller när man reser man andra *A bolag i first class och startar från ARN, får man HON taggar då med?


Finns det även sådan taggar på GOT också?
 

Magino

Medlem
Någon som vet om LH722 (343) imorgon är nya eller gamla first.

Det är väldigt liten chans att de skulle få nya F på denna flygningen.
Senaste veckan har den trafikeras av en A340-300 och av dessa finns det ingen på MUC som har nya F.
Om den skulle flygas av en A340-600 som de gjorde senast 30/10 är det rent tekniskt sätt 7% chans att du skulle få nya F. Det finns nämligen en A346a som har nya F som flyger från MUC, dock har den de senaste två veckorna åkt fram och tillbaka till EWR.
Så jag skulle inte hoppas på en uppdaterad F.
 

rlager

Medlem
Misstänkte det. Hittade bara en 343 med nya first och den har senaste veckorna gått fram och tillbaka mellan FRA/MUC och Mellanöstern.
Dubbel chans med 346 där det tydligen finns två med nya first. Lite anmärkningsvärt att de promotar nya first på Lufthansas hemsida men än så läge har så få i drift. Större chans på 744orna vad jag kan se.
 

Jacob

Medlem
Vad gäller när man reser man andra *A bolag i first class och startar från ARN, får man HON taggar då med?
HON-taggen får man när man är Hon Circle eller reser med Lufthansa/Swiss i första klass. Det är en vanlig Star Alliance priority tag fast med en blå ram där det står HON längst ut på kanten.

I övrigt om man reser i första klass är det den vanliga röda prioritetstaggen som gäller. En del flygbolag har egna första klass taggar men man kan väl knappast förvänta sig att de ska ha alla tänkbara taggar på Arlanda.
 

Bonden

Medlem
I övrigt om man reser i första klass är det den vanliga röda prioritetstaggen som gäller. En del flygbolag har egna första klass taggar men man kan väl knappast förvänta sig att de ska ha alla tänkbara taggar på Arlanda

Lite OT.. Men Finns det någon Firstclass att flyga med direkt från Arlanda?
 
Toppen