Senaste nytt

Krav att flyga SAS med 2-4-1 voucher

Svensson

Ny medlem
Hej,

Jag vill åka med fru och bebis till Bangkok i feb/mars 2014 (economy då jag har strax under 100K poäng). Efter att ha ringt numret jag fick hemskickat via posten fick jag meddelat att det inte fanns någon t/r resa (vill vara borta ca 2 veckor) under perioden feb/mars.

  • Finns det något sätt att ta sig runt detta? Kan jag t ex åka med andra bolag inom Star Alliance?
  • På sas.se finns det relativt gott om utresor under feb, medan hon jag pratade med sa att det inte fanns några. Kan jag inte utnyttja min voucher för samtliga bonusresor som går att boka via nätet?

Tack för hjälp kring detta.
 

VonMögen

Medlem
Hej,

Jag vill åka med fru och bebis till Bangkok i feb/mars 2014 (economy då jag har strax under 100K poäng). Efter att ha ringt numret jag fick hemskickat via posten fick jag meddelat att det inte fanns någon t/r resa (vill vara borta ca 2 veckor) under perioden feb/mars.

  • Finns det något sätt att ta sig runt detta? Kan jag t ex åka med andra bolag inom Star Alliance?
  • På sas.se finns det relativt gott om utresor under feb, medan hon jag pratade med sa att det inte fanns några. Kan jag inte utnyttja min voucher för samtliga bonusresor som går att boka via nätet?

Tack för hjälp kring detta.

Tyvärr är AmEx 2-4-1 vouchern begränsad till enbart SAS numera. Det gick att boka på *A för månader sedan. Jag kan tänka mig att det är BC.se "fel" att detta ändrades...
 

Svensson

Ny medlem
Ok, tack för snabbt svar.

Då känns det som bästa lösningen är att flyga Sthlm - Bangkok / Beijing - Sthlm och hitta en lämplig resa mellan Bangkok och Beijing.
 

charlesswe

Medlem
Finns mycket CPH-NRT i Feb, Mars (båda vägar). Skulle själv föredra det till PEK, PVG.

Tänk att det kan vara värd att köpa de här 40k som saknas för business om de har en 50% promo (då skulle det vara runt 5000SEK. Lätt värd för 2 long hauls för 2 personner.

Kan vara bra att värva din fru till AMEX, då får du 12.000 direkt. Tyvärr kan du inte värva bebisen :)
 
Last edited:

agehall

Medlem
Att bränna poäng i economy är vansinne. Du kan lätt köpa en billig ekonomibiljett istället och då få mycket bättre valmöjligheter.
 

Bamsefar

Medlem
Ok, tack för snabbt svar.

Då känns det som bästa lösningen är att flyga Sthlm - Bangkok / Beijing - Sthlm och hitta en lämplig resa mellan Bangkok och Beijing.

Tänk på att SAS AmEx vouchern inte bara kräver SAS metal utan även t.o.r. Dvs du kan inte flyg s.k. open jaw - olika flygplatser (som i ditt nämnda exempel: Till Bangkok och Hem från Beijing). Du kan dock, med SAS metal, göra mellanlandningar, som exempel ARN-OSL-EWR i ena riktningen och EWR-ARN (direkt alltså utan mellanlandning) i andra riktningen, men du kan alltså inte byta flygplats....
 
Toppen