Senaste nytt

Småbarnssyndromet?

Handen på hjärtat.

Ni som har eller har haft småbarn. Jag själv har tre st under tre år hemma.
Visst har det hänt att ni bokat en affärsresa - som kanske egeeeentligen inte behövdes? Bara för att få vara ute o flyga o få egentid?

Jag frågar för att försöka stilla mitt dåliga samvete :rolleyes: men snart är även det stadiet passerat.
 
Haha, det skulle vi aldrig erkänna!

Jag var i Tokyo 36 timmar i våras med David - flög First Class fram och tillbaka. Åt Teppanyaki middag och pratade möjligheter. Ingen tvekan om att det var en mycket nödvändig resa ;)
 

emiland

Medlem
*flin* du är inte ensam
Ser det mer som att kompensera för de resor jag inte kunnat göra det senaste året.
Dåliga samvetet försvinner när man tar till vänster och sätter sig bekvämt.

Sen kommer man ju inte ifrån att tjänteresorna för egen innehåller allt som en semester innehåller. Fint väder (i regel) god mat, skön säng på hotell, ostörd sömn.

(Tur frun inte cirkulerar på BC.se)
 

ACervin

Medlem
Som läkare kan jag säga att jourerna under småbarnsåren var ett bra sätt att få lite, ja vila är kanske fel ord men ändå, ni förstår. För att inte tala om kongressresor.
 

Sofia

Medlem
Tror att det är nog inte är helt ovanligt att folk använder sig av jobb/jobbresor för att vila upp sig från ett turbulent privatliv må det vara småbarn, gräl med partner eller annat jobbigt som pågår. På jobbet vet man oftast hur man ska hantera uppkomna situationer även om det är stressigt och det är sällan personligt som det ju är privat.

Vet att jag definitivt "vilade upp mig" på jobbet förra året när allt var skit. Även om alla mina spårvagnar spårar ur och brinner upp är det inte personlig stress ;)

Så Fredrik, go for it!
 

Tockstew

Medlem
Haha! Håller helt med! Visst är det så.

Lite OT, men jag har dessutom börjat boka in mycket mer exklusiva resor sedan vi fick barn bara för att det är lite "synd" om mig. Dessutom blir allt smidigare när ungarna har egen businessstol och hotellrummet är stort, barnklubben är bra, baren välsorterad, SPA:et är bra etc..
 
Last edited:

majer

Medlem
Intressant tråd. Som unkis har jag aldrig funderat över det här.
En vacker dag börjar väl detta syndrom (eller liknande) appliceras av mig också. :)
 

Matsson

Medlem
Fördelen när barnen blir äldre ( mina döttrar är 22,20,14) är att kunna resa med en av dom ibland. T ex Hongkong halvmara med mellandotter i februari eller Hustru Matsson med 14 åring på långhelg i London. Vår erfarenhet är att det är bra att splitta familjen vissa resor och att det accepteras av alla.Dessutom är det lätt att hitta två awards i F. Fem platser är omöjligt.
 
Toppen