Senaste nytt

Tips behövs om Västra Florida - Anna Maria

Nu har ju sommaren så smått börjat gå över till höst. Det är lite mörkare, och luften är kyligare på morgonen. Då får man ju fundera lite på resa inför den riktiga hösten. Vår planerade resa till västkusten i USA blev nedlagd på grund av husköp. Nu är det så att fru Golfkillens mage växer i snabb takt, och den tid vi måste resa är november, efter det så kan det bli problem med försäkringar osv. Vi reser med ett barn på 2.5 år. Vi har kollat på Thailand, men efter att ha spenderat 3 månader där för något år sedan så är vi inte jättesugna på det. Miami gillar vi, men jag tycker inte stränderna där är speciellt barnvänliga, dvs höga vågor, strömmar osv. Då fick vi ett tips om Anna Maria (dvs öarna söder om Tampa). Är det någon här som har tips om denna del av USA. Letar framförallt efter var man skall bo, vad man kan göra i närområdet osv (jag har varit en del i Miami, så där vet jag vad man kan göra).

Om någon är intresserad så tittar vi just nu på BA WT+ till Miami, ett bra pris på 30k för oss tre. Vi dock tänkt boka så sent som möjligt, dvs mitten / slutet av oktober pga eventuella komplikationer som kan uppstå.
 

Alf

Medlem
Om du vill hyra en villa brukar det finnas en hel del på Blocket. Jag har bott några gånger i närheten av Fort Mayers både på hotell och hyrt villa. Jag tycker den sidan av Florida är trevligare och lugnare än östsidan.
 

Xilan

Medlem
Jag kan verkligen rekommendera stranden Siesta Key Beach utanför Sarasota.
Enligt skyltar på stranden är den utsedd till världens vitaste strand. Sanden är så vit att den reflekterar det mesta av solljuset och värmen. Vi var där en riktigt het dag i juni ett år och sanden var behagligt sval att gå och ligga på.

Siesta Beach - Wikipedia, the free encyclopedia

Jag har tyvärr inga tips på var var ni ska bo, men det var ett tips på något att göra i alla fall.
 

Bergling

Medlem
Skall också till Florida i höst, mitten/slutet på oktober, och kommer att tillbringa ungefär en vecka på västkusten (blir mestadels Orlando i övrigt). Har kollat en hel del på både hotell och områden att bo i där, dock inget bokat ännu. Har kollat en del på Sanibel och Marco Island, som verkar lite lugnt och laid back.
 
Jag har släkt i Tampa/St Petersburg och har besökt Clearwater Beach och St Pete Beach. Jag gillar den sockervita stranden - mer inbjudande än Miami eller Ft Lauderdale.
För den konstintresserade kan jag rekommendera Salvador Dali Museum i St Petersburg med den största samlingen utanför Europa.
 

Bridgeman

Medlem
Tycker ni skall se er omkring runt Fort Myers Beach - Cape Coral. Sedan beror det på hur ni vill bo om ni vill bo på hotell, hyra lägenhet eller hus. Har varit i området ett antal gånger och har en hel del tips på området. Mycket bra område för barnfamiljer.
 
Tycker ni skall se er omkring runt Fort Myers Beach - Cape Coral. Sedan beror det på hur ni vill bo om ni vill bo på hotell, hyra lägenhet eller hus. Har varit i området ett antal gånger och har en hel del tips på området. Mycket bra område för barnfamiljer.
Vi kan bo varsomhelst, bara det är ståndsmässigt. Skämt åsido, stranden skall vara barnvänlig, dvs inte mycket snäckor osv. Egen pool är alltid bra. Är detta område bättre än Anna Maria?
 
Lite ändrade planer. På grund av oförutsedda händelser på jobbet så kan vi inte åka i början av november, utan skall vi åka så får det bli i början av december. Södra Florida i början av december kan ju vara sådär rent vädermässigt. Jag har dock bara varit på östkusten tidigare, någon som varit på västkusten i december? Vi hade gärna väntat lite, men BA låter oss inte flyga i januari - februari som vi egentligen vill (min fru blir bara tjockare och tjockare ;))
 
Resa nu bokad med BA i WT+. Det blir 2.5 veckor någonstans i Florida. Vi flyger till Miami, och börjar semestern på South Beach för några lugna dagar. Sen har vi för tillfället en vecka bokad på Fort Myers Beach. Har dock ingen aning om detta är barnvänligt / trevligt så hotellet är såklart avbokningsbart. Tanken är sen att leka av oss i Orlando två dagar. De sista 5 dagarna är antingen i Fort Lauderdale eller i Miami (eller någon annanstans, jag har svårt att bestämma mig ;)).

Trots att kanske ingen är intresserad så håller jag er uppdaterade :D!
 
Toppen