Senaste nytt

Priority pass och Amex platinum

Har fått mitt Amex platinum sen en tid tillbaka och då ska ju PP ingå
Men hur funkar det - jag trodde jag skulle få PP-kortet separat, eller ska jag bara flasha med Amex-kortet? Vill ju inte riskera se ut som en fåne. :confused:
 

famhanssons

Medlem
Har fått mitt Amex platinum sen en tid tillbaka och då ska ju PP ingå
Men hur funkar det - jag trodde jag skulle få PP-kortet separat, eller ska jag bara flasha med Amex-kortet? Vill ju inte riskera se ut som en fåne. :confused:

Du kommer få PP kortet separat. Dessutom har det blivit bättre sen ca 1 år tillbaka. Nu får du ta med dig en gäst kostnadsfritt. Har du dessutom respektive får även hon ett AMEX platinum och ett PP kort med samma villkor som ditt utan kostnad.
 

benson

Medlem
PP är visserligen kostnadsfritt för Platinuminnehavare men du måste ändå ansöka om det. Ring kundtjänst så mailar de ansökningsblankett.
 

Ozz

Medlem
Har för mig att PP skickades från London där de också präglades när jag hade Amex Platinum. Detta fick som nämnts tidigare också beställas separat och kom efter nån vecka. När jag fick mitt Visa Infinite så låg det ett "svenskpräglat" PP i tillsammans med Visakortet och det behövdes inte beställas separat.
 

Stefan62

Medlem
Grattis till ett bra val av kort!

Precis som inläggen ovan anger så måste Du ansöka om alla kort och medlemskap Du vill ha. Allt finns beskrivet under den speciella Platinum-inloggningen på americanexpress.se och där kan även de flesta ansökningarna lämnas.
 

rvarttinen

Medlem
Du kan ringa AMEX resebyrå på gratisnumret och be dem skicka "allt" - så får du alla lämpliga formulär. En del har de också fyllt i och fixat åt mig, t.ex. Hertx Gold. Jag fick då ett formulär som endast behövde min signatur ...
 
Toppen