Senaste nytt

När kommer SAS Eurobonus/AMEX?

trigger_happy

Ny medlem
Hej BC.se!
Jag är nyregistrerad här men har titt som tätt varit här inne och läst. Ni är fantastiska!
Nu undrar jag om någon kan besvara hur lång tid det tar innan man får sitt Amex-kort?
Fick ett mail idag om att de skulle göra den sedvanliga kreditkontrollen och i mailet
stod det upp till 14 dagar. Någon som har erfarenhet utav detta och vill dela med sig?
 

Flood

Medlem
Hej trigger_happy och välkommen till bc.se!

Jag skaffade mitt 2010, så det här behöver ju inte säga något om AMEX dagsform, men efter vad jag kan se i reseloggar och mejl så tog det 18 dagar från det datum som jag bör ha signat upp hos värvaren på flygplatsen tills att jag noterar inloggningsuppgifter, vilket bör vara samma dag som jag har fått kortet.
 
E

elmo

Guest
Hej BC.se!
Jag är nyregistrerad här men har titt som tätt varit här inne och läst. Ni är fantastiska!
Nu undrar jag om någon kan besvara hur lång tid det tar innan man får sitt Amex-kort?
Fick ett mail idag om att de skulle göra den sedvanliga kreditkontrollen och i mailet
stod det upp till 14 dagar. Någon som har erfarenhet utav detta och vill dela med sig?

Hej trigger_happy, jag undrar om du fick kortet och hur lång tid det tog för dig iaf?
 

trigger_happy

Ny medlem
Hej! Det tog ungefär 2 veckor. De gör först en kreditkoll och sen måste amex synka med EB. Men ungefär 10 arbetsdagar från och med att de fått ansökan. Glöm inte att använda recommend a friend. 12.000 EB poäng till en kompis.
 
E

elmo

Guest
Hej! Det tog ungefär 2 veckor. De gör först en kreditkoll och sen måste amex synka med EB. Men ungefär 10 arbetsdagar från och med att de fått ansökan. Glöm inte att använda recommend a friend. 12.000 EB poäng till en kompis.

Tack tigger_happy. Jag har sas kortet redan men ansökte om platinum förra veckan i lördags (14 sept). Fick bara mejl "bäste....tack för din ansökan osv" ingen kreditupplysning på en vecka. Jag kollar på minuc.se dagligen! Jag undrar vad dem håller på med.
 
Det tar tid. Jag har väntat 3-4 veckor. Både som ny kund (guld) och när jag ändrat status på kortet (platinum). Vid statusändringen gjorde det inte så mycket eftersom guldkortet fick platinumstatus efter ett samtal till kundtjänst, vilket var viktigt eftersom jag köpte flygbiljetter under väntetiden. När jag sedan kompletterade med ett Amex SAS eurobonus var det samma väntetid.
Men det är värt väntan eftersom både kundtjänst och Concierge-service på AMEX har hittills levererat sanslöst bra service och bemötande!
 
E

elmo

Guest
Vi är halvvägs in på år 2013 om dem på AMEX har missat det? Att vänta 3-4 veckor på ett kort låter märkligt.
 

Patrick

Medlem
Efter godkänd ansökan kan man få ett tempkort. Skickas på en gång (man har det dagen efter) och gäller i 3 månader. Det ordinarie kortet tar av någon anledning längre tid att fixa.
 
E

elmo

Guest
Idag fick jag faktura på 6000 för årsavgift men kortet har inte kommit än :) vad roliga dem är :)
 
Toppen