Senaste nytt

Kort byte i New York

011430121

Medlem
Har en bokning i början av januari ARN-EWR-LAS först med SAS och sista benet med UA boka på SAS hemsida och en genomgående bokning. Vid bokningen tyckte jag att det var en kort tid mellan flygningarna det var 100 minuter
Nu har UA ändrat sin avgång två gånger och även ändrat flygnumret två gånger, båda gångerna tidigarelaggts avgången så nu är det "bara" 84 minuter.
Försökt att hitta MCT på EWR mellan terminal B och C på EWR, men kan inte hitta det, någon som vet? När jag tar upp min bokning på SAS står det att det är kort mellanlanding i New York, jag har inte fått något SMS eller mail från SAS att det har blivit ändring på avgången med UA.
Om man gör en bokning nu så är avgången från EWR 2,5 timmar senare, alltså inte den avgång som jag är bokad på .
Det står även så här på min bokning "Observera att flygbolaget har annullerat ett eller flera av dina valda flyg. Ändra bokningen eller kontakta resebyrån för vidare information. (9115)"
 

Senator

Moderator
Minimum Connect Times
Share Results

STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE 1.00 1.15 1.30 1.00
OFFLINE 1.00 1.15 1.30 1.00
** OR * ARE ALL
SK-UA ID 1.25 ALL - FLT 1 - 1744
SK-UA ID 1.25 ALL - FLT 3250 - 6539
**-UA ID 2.30
 

Senator

Moderator
Tack senator, ser ut att vara 1.25 och jag har 1.24. Har bara handbagage så det bör hålla.

Nej, jag tror det är ett problem i din bokning nu och du måste ringa SAS eller den som har ställt ut biljetten. Jag har uppfattat att om en tidtabellsändring gör att man nu inte längre når MCT, så måste bokningen ändras till ett flyg som gör. Men ring SAS, och det är så att du kan begära (tror jag) en override på MCT, men då är det ditt ansvar om det går fel. Jag har jobbat med någon som gjorde detta i enstaka fall.
 

agehall

Medlem
Jag har varit med om att det tar bra mycket mer än en timme att komma in i USA på EWR, så jag hade inte chansat på att bryta MCT där.
 

011430121

Medlem
Talade med Vincent på SAS och han sa att MTC var 50 minuter mellan SAS och UA på EWR! Det han var mest förvånad över det var att jag inte hade fått några SMS eller mail ang tidtabells ändringen, och ha sa att det var lugnt mellan dessa flyg med 84 min!!!!
 

NotRyan

Medlem
Nja, enligt Expertflyer är det 85 minuter som gäller, dessutom bör du beakta Agehalls erfarenhet här ovan...

Vad någon Vincent på Sykes(?) har sagt skulle inte jag gå på....

Mvh
/NotRyan
 

Senator

Moderator
Talade med Vincent på SAS och han sa att MTC var 50 minuter mellan SAS och UA på EWR! Det han var mest förvånad över det var att jag inte hade fått några SMS eller mail ang tidtabells ändringen, och ha sa att det var lugnt mellan dessa flyg med 84 min!!!!

Lycka till säger jag :) Tror absolut på 50min MCT mellan UA och SAS på hemresan skulle funka, men om det fanns ett ett avtal mellan SAS och UA på 50min hade det reflekterats i GDSerna, och därmed i ExpertFlyer. Det står som ovan:
SK-UA ID 1.25 ALL - FLT 1 - 1744
SK-UA ID 1.25 ALL - FLT 3250 - 6539

Med andra ord, det finns ett avtal mellan UA och SK på 85min.

Andra vägen säger GDSerna via ExpertFlyer:
STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE 1.00 1.15 1.30 1.00
OFFLINE 1.00 1.15 1.30 1.00
** OR * ARE ALL
UA-SK DI 1.05 FLT 1 - 1744 - ALL
UA-SK DI 1.05 FLT 3250 - 6539 - ALL
UA-** DI 2.00

Här har UA och SAS ett avtal om 65min medan det "normala" är 90min.
 

agehall

Medlem
Talade med Vincent på SAS och han sa att MTC var 50 minuter

Vincent, 17 år, som aldrig varit utanför kommungränsen eller? Jag hade bara skrattat om någon försökte säga att MCT INT-DOMESTIC är under en timme på någon stor flygplats i USA.

Har du tur så är det klart att 50 minuter räcker, men troligen tar det bra mycket mer tid. Du ska ju först in i landet och sedan genom security igen. Det brukar sällan gå jättefort.
 

011430121

Medlem
Jag är helt eniga med Er! Därför tog jag namnet en extra gång på "grabben"! Har haft flax en gång på EWR och kom först ut ur en LH maskin och det tog 20 minuter från att jag klev ur maskinen och tills jag tog en taxi in till stan, men har även många gånger stått i passkön närmare i en timme.
 
Toppen