Senaste nytt

Tips på bra hotell i Dubai

Skyraider

Medlem
Radisson Blu Deira Creek är helt ok och brukar ha bra priser.

Har även bott på Park Hyatt, Grand Hyatt och Shangli-La. Alla mycket bra.
 

agehall

Medlem
Det är helt OK om man gillar prostituerade. Grannen hade besök två nätter i rad och det är rätt lyhört.
 

MarSecLtd

Medlem
Radisson Blu Deira Creek har också en hel del yrkesflickor. Rummen är inte bra isolerade och poolen är en byggarbetsplats sedan många månader tillbaka. Tyvärr det hotell jobbet har kontrakt med. Brukar betala själv ibland för att slippa bo där. Bra lounge men med lite slapp service.
 

johhenrik

Medlem
Jag syftade på Radisson Dubai Creek...

O tusan, tänk vad man lär sig när man surfar runt på Internet... ;)

Mitt favorithotell i Dubai är Crowne Plaza DFC. IC där är också bra, men intevärt priset jämfört med CP som är otroligt fräscht. Bra poolområde, bra restauranter i Festival City samt IC och enkelt att ta sig till/från med Taxi. Tar 5 minuter från flygplatsen också.
 

segra

Medlem
Bokade precis Jumeirah Emirates Towers. Junior Suite. Hoppas på det bästa. Vet att @rickardjacobson bott där.
 
Last edited:
Ligger just nu i sängen i en junior svit på sofitel! Har haft en del strul och är inte helt nöjd med Sofitel.

En liten varning till er som är på väg till Dubai det närmsta året: Mellan Sheraton och Hilton på JBR håller man på att bygga ett nytt mall på stranden. Man måste korsa bygget för att komma ner till vattnet, hela Dubai är ju iofs en stor byggarbetsplats men vill man komma strandnära och inte störas av pålkranar osv finns säkert bättre ställen. Vi har inte blivit störda men bygget är i uppstartskedet.

Någon som bott på Sofitel Jumeira Beach senaste året och kan rapportera om bygget?
 

segra

Medlem
Bodde längre upp på stranden mot Dubai skydive men bygget gjorde sig påmint varje gång man gick längst stranden. Såg inte särskilt trevligt ut men som sagt, jag bodde inte där utan bara begrundade det som spatserande åskådare.
 

segra

Medlem
Ligger på stranden nedanför Mina A Salam. Tillträde genom Emirates Towers. Grym service även här. Frukt & isglass delas ut
Med jämna mellanrum. Stranden är grymt fin & det är ca 32g i vattnet.

image.jpg
 
Toppen