Senaste nytt

Stays värda mer än Nights - Varför ?

Valley

Medlem
Kan då inte begripa hur man resonerar för att komma fram till något dylikt när det gäller villkor för uppgraderingar.
Egentligen skulle man vara så elak att man istället för att boka 1 x 2-3 nätter istället göra 2-3 separata bokningar med ut- och incheckning varje dag.


Någon som vet eller fått en förklaring ?
 

johhenrik

Medlem
Det är många som gör så. Måste varaolika hotell dock, men vissa gör bokning A-B-A-B etc för att få ihop tillräckligt med stays. Garanterat flera på detta forum som gör. :)
 

nilsson

Medlem
Man får oftast rabatt på priset ju fler dagar man bor. Skillnaden i nights vs. stays belyser väl ungefär hur mycket rabatt man kan få.
 

agehall

Medlem
Nja, ibland går priset upp. Det är inte helt ovanligt att hotell tar den dyraste natten och applicerar detta pris på alla nätter tycker jag.
 

nilsson

Medlem
Nja, ibland går priset upp. Det är inte helt ovanligt att hotell tar den dyraste natten och applicerar detta pris på alla nätter tycker jag.

Jag trodde det ett tag om SPG, tills jag började titta noggrannare. De verkar ha ett dagspris (baserad på någon hemlig supply/demand + historiska värden) som de sedan genererar ett medel-dagspris och sätter det för alla nätter. Sedan är det en annan algoritm som eventuellt applicerar rabatt på det priset.
 

Senator

Moderator
Hilton inom Europa är notoriska med det Agehall beskriver. Ofta delar jag upp min bokning i flera olika om jag ser detta. I USA visar om om priset går upp eller ner under vistelsen.
 

Sakoz

Medlem
Instämmer med Agehall och Senator.
I början av året när jag var i Singapore, bokade jag Hilton med 3 separata bokningar i följd,
2 nätter prepaid, 1 bonus natt, 3 nätter med någon mindre penalty vid avbokning.
Det blev absolut billigare än att boka 5-6 nätter i en bokning. Tog då även hänsyn till HHonors bonus bokningen.
 

agehall

Medlem
Speaking of which - finns det någon site som kan gräva fram pris/natt hos hilton? Det är ju lite småjobbigt att gå igenom själv om man ska bo ett par nätter...
 

Valley

Medlem
Speaking of which - finns det någon site som kan gräva fram pris/natt hos hilton? Det är ju lite småjobbigt att gå igenom själv om man ska bo ett par nätter...

Tänker du på någon site där du kan se vad varje natt kostar, och inte få allt som ett genomsnitt/natt ?
Då vet jag att det finns en sådan. Var via min gamla e-Postadress medlem på en sådan. En tysk resesite.

Tror jag kan få fram namnet via min rasade lap top om du vill
 

agehall

Medlem
Exakt Valley, jag vill se vad det skulle kosta om man bokade 10x1 natt istället för 1x10 nätter. Då kan man ju enklare jämföra vad det kostar tycker jag.
 
Toppen