Senaste nytt

Hur välja plats på SAS när bokat via US Airways poäng

rlager

Medlem
Har en bonusresa bokad på torsdag som är köpt med US Airwayspoäng. ARN-FRA (C) med SAS, FRA-PEK (F) med LH. Seatingen på LH gick lätt genom att logga in på Lufthansas hemsida.

Försöker nu välja plats på SAS i C genom att logga in på SAS.se och använder Amadeus bokningsnummer. Bokningen hittas men seating på sasflighten står som N/A.

Resan fortsätter sedan med Thai från PEK-BKK-LHR (F) och LHR-ARN (C) med SAS. Hur väljer jag plats på Thai online? Går det över huvud taget eller måste jag ringa Thai?

Jag vore mycket tacksam för tips från någon av alla erfarna medlemmar här.
 

Kristofer

Medlem
Har bokat Thai med US Airwayspoäng. Skickade bokningsid och record locators (fick båda av US, något bokningsproffs som t ex Gnoops kan nog förklara exakt vad det är och vad skillnaden är..) till Thais svenska kontor (reservation@thaiairways.se), så fixade de seatingen. Fick svar på fyra minuter. :)

US använder inte Amadeus, och jag misstänker att det är därför som det inte fungerar på Thais hemsida.
 
Last edited:

rlager

Medlem
Hej Kristofer. Tack för tips. Problemet är dock att även om jag loggar in med Thais bokningsnummer som jag fått när jag bokade via US airways (bad om alla bolags olika nr) så kan jag välja specialmåltid och kommer in på sidan men kan inte ändra seating. Jag testar att maila så löser det sig säkert. Tack än en gång.
 
Last edited:

Kristofer

Medlem
Aha. För mig fungerade det inte alls på Thais sida. :) Men testa att kontakta dem så löser sig seatingen garanterat i alla fall.
 

Magino

Medlem
Har nästan aldrig lyckats boka platser online med Thai, däremot fixar de utan problem om man ringer till Thai här i Sverige eller någon annat kontor som har öppet när du behöver komma i kontakt med dem. Någon gång har jag lyckats boka plats med dem genom att logga in på lufthansas hemsida
 

Dr. Miles

Expert
Om bonusresan är bokad i Amadeus system(ej US Airways system), kan man välja sittplatser via Lufthansas My Bookings.

T ex varje gång jag har bokat bonusresa via bmi(de använder Amadeus) kunde jag välja sittplatser via Lufthansas webbsida.
 

Gnopps

Medlem
Jag hade en poängbokning gjord av US på tre olika flygbolag. Trots att US tilldelat säten vid bokningstillfället fick jag ringa till varenda bolag separat för att boka plats.
 

Hans_1

Ny medlem
Jag har bokat ARN-MUC-BKK Business med US Airways och har lyckats boka platser via LH's sajt till MUC och sen via Thai's sajt för sträckan MUC-BKK. Smidigt och snabbt.
 

Berrsus

Medlem
Tack AHO!

Man hittar alltid svar på sina frågor i gamla trådar. Det gick ju lysande att välja plats på en EB-resa via Lufthansa. Vilket inte gick via SAS, trots att den är bokad via deras poäng.:)
 
Toppen