Senaste nytt

Lufthansa första klass stolar säljs som business class, nu är goda råd dyra!

Roger J

Medlem
Jag är bokad (I-klass) i Business på Lufthansa
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
(Duesseldorf-Toronto)
i November. Lufthansa har en A330 med gamla förstaklasskabinen men säljer ingen förstaklass på denna flygning. Det betyder väl att åtta lyckliga businesspassagerare har möjlighet att sitta i F (med C-service)?
Jag är EBG med Eurobonus och checkar in på ARN med ett 45-minutersbyte i DUS.
De åtta sätena i F är blockade nu (enligt KVS) men alltså inte tagna.
Ringde Lufthansa och de sa att de sätena kan man endast fråga efter på avgångsdagen. bla bla bla.
Någon som har erfarenhet av att lyckas hamna i F-säte på Lufty när de har den kabinen på en flygning där det endast säljs Business?
Alla tips om strategi mottages tacksamt!

Bifogar seatmap:
LH_seatmap_DUS_YYZ.jpg
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Kolla online check in, det är mitt bästa tips eftersom du redan provat att ringa LH. Du kan iofs prova att ringa igen på deras tyska nr, kanske de är kunnigare/mer hjälpsamma.
 

Roger J

Medlem
Ringde Lufthansa igen (svenska numret, men man blir kopplad till irland) och de säger att First-stolarna inte är tagna utan att de släpps på avresedagen. Vore ju trevligt att få lyxa till det lite.
 

Dr. Miles

Expert
ANAs Tokyo/HND - Hong Kong rutt får ibland Boeing B777-300ER(77W). Då kan man sitta på ANAs nya First class med Business class biljett om man har tur, för att de säljer inte First class mellan Tokyo/HND - Hong Kong vv.
 

Roger J

Medlem
Nu helt plötsligt kunde jag välja en av Firstclass-stolarna! Grejt på en awardbiljett! Hoppas att stolsvalet respekteras ända tills jag sitter ombord.
 
Toppen