Senaste nytt

Hotell Fabriken Furillen på Gotland

Jacob

Medlem
Detta hotell valdes nyligen ut av italienska Vanity Fair som ett av åtta lyxhotell i världen som är extra bra för att varva ner och sova ut, detta enligt en artikel på helagotland.se

Hotellet ligger i en tidigare verkstadsbyggnad tillhörande ett kalkbrott på nordöstra Gotland (inte långt från Slite) som gjorts om till ett designhotell.

Någon som testat hotellet? Verkar udda men annars riktigt häftigt. Ett rum ligger på drygt 2000 kr/natten.

Källa: helagotland.se

Hotellets hemsida
 

Najk

Medlem
Jag har aldrig bott där men har varit ute vid Furillen flera gånger. Nu måste man ju prova! Under högsommaren är beläggningen stor så man måste vara ute i god tid.
 

Jacob

Medlem
Jag har aldrig bott där men har varit ute vid Furillen flera gånger. Nu måste man ju prova! Under högsommaren är beläggningen stor så man måste vara ute i god tid.
Jag blev också riktigt sugen. Verkar som hotellet ligger på någon slags ö/halvö strax norr om Slite. Finns tydligen bara 18 rum, så allt i kombination och det måste bli väldigt avstressande.
 

Najk

Medlem
Kan rekommendera Gotlandsbesökare att åka förbi Furillen även om man inte har för avsikt att bo där. Väldigt häftig miljö vid de gamla kallbrotten. Ligger som sagt utanför Slite och inte så långt från Fårösund.
 

XXX

Medlem
Jag har bott där för några år sedan samt besökt ön flera gånger senare. Det är det ultimativa stället för avkoppling när man väljer att vara där på hösten. En del rum är gamla garage och det är kall betong på väggarna så det är en lite annorlunda känsla att sova där.

Vill man prova på något extra så är deras eremitkojor ett alternativt. 6 kvadrat mitt ute i skogen men fint inreda. Om inte annat så har de en intressant prissättning.

"För optimal upplevelse av Eremitkojorna rekommenderar vi en vistelse på 5 dagar. Eremitkojorna hyrs ut för 5 000 kronor första natten, 500 kronor andra, 50 kronor tredje, 5 kronor fjärde och gratis den femte natten. Självklart går det att boka kortare besök också."
 
Toppen