Senaste nytt

När kommer det fler reserapporter?

Om det önskas så kan jag skriva om BA First London - Seoul i September.

Jag har även flera resor i First, bl.a. en resa BA London - Peking som jag inte lagt ut då jag trodde att det var
mättat med reportage i First.

Rätta mig om jag har fel, men det kan många gånger kännas som upprepningar när det berättas om
incheckning, boarding, mat, vin, etc.

Det är naturligtvis trevligt att komma in och hälsa på kaptenen, men varje gång?

Vinerna varierar, men skall man vara ärlig så är maten mycket sällan något att skriva hem om.

Jag sticker säkert ut hakan när jag säger att jag inte bryr mig ifall de
tilltalar mig med namn, bara jag får sova ordentligt på långflygning.

Jag uppskattar alla tips, från flyg till hotell, etc.

Får jag vara kvar som medlem efter detta inlägg?
 

Dr. Miles

Expert
Jag sticker säkert ut hakan när jag säger att jag inte bryr mig ifall de
tilltalar mig med namn, bara jag får sova ordentligt på långflygning.

Jag uppskattar alla tips, från flyg till hotell, etc.

Får jag vara kvar som medlem efter detta inlägg?

Alla får ha egna åsikter och det är inget fel på så länge det inte är mot forumets regler.
T ex jag är tédrickare även om det verkar som majoriteten av medlemmar föredrar champagne eller andra alkoholhaltiga drycker när jag läser reserapporter på sidan.
Jag tycker att Business class är tillräckligt för mig på interkontinentala flygning och inte har behov att flyga i First class (mistake fares är ett undantag), men det är för mig. Andra får gärna flyga i First class eller i Economy.
 
Jag håller fullständigt med om flygklassen, men
det är ju så att det samlar på sig en massa poäng
och då blir det några First för skoj skull.
 

GillBates

Medlem
Jag tror nog ingen reser First för att man verkligen behöver det, utan just för skoj skull. Det är exklusiviteten kring förstaklass som lockar för mig och jag läser gärna fler trip reports från första klass. För min del är resandet så mycket mer än att bara komma fram utvilad efter en flygning.
 

agehall

Medlem
Jag tror nog ingen reser First för att man verkligen behöver det, utan just för skoj skull.

Jag vet inte hur man definierar "verkligen behöver det", men jag skulle tro att de som fyller upp AF/LX/LH F på afrika-rutterna anser att de "verkligen behöver det". I vissa fall gör de nog också det med tanke på hur mycket handbagage de brukar ha.
 

GillBates

Medlem
Visst, det är en definitionsfråga, men utifrån "mellanmjölks"-värderinga så torde C-klass vara alldeles tillräckligt.
 

ACervin

Medlem
Jag skriver mest för nöjes skull. Tycker det är en trevlig sysselsättning att reflektera lite över servicen. Men jag skriver i regel enbart första gången jag provat något nytt. Sen är det kul att få lite reaktioner och feedback. I morgon flyger jag för första gången longhaul med Qantas i C. Plats 1F i deras renoverade 747 med Mark Newson designad Skybed. Jag tänkte skriva om det, precis som jag skrev om min första longhaul med Qantas i economy med det ypperliga ölsortimentet. Att jag sen pendlar med Thai i C mellan BNE och CPH på US DM poäng skriver jag inte om varje gång. Fast nästa gång blir det via FRA med A380 så det kanske får bli en rad. En first för mig.
 
Toppen