Senaste nytt

Lounge i Split (SPU) med SAS och Star Alliance Gold

Henke

Medlem
Hej, jag kommer att resa till Split på semester till helgen och undrar om någon varit i någon lounge på Splits flygplats, är nyfiken om det isåfall är värt att stanna till där på hemresan, reser med SK och är *A Gold.

Tacksam för svar!
 

Roger J

Medlem
Sist jag var där fanns ingen Business Lounge, men det har öppnat en nu. Vad jag förstår drivs den av flygplatsen och har antagligen identiskt utbud som loungen i DBV/Dubrovnik. Det vill säga kafffe, te, jordnötter, Becks, en whiskey, en gin och en vodka.
Du har absolut tillgång med *Gold-kort om du flyger med SAS eller Croatian. En gäst går också bra.
Om du vill äta får du köpa utanför. Det kan vara en god idé ifall du flyger Economy eftersom det kan vara slut ombord på det mesta eftersom de lastar mackor etc på Arlanda och vissa saker säljer slut redan på nedresan.
 
Last edited:

Henke

Medlem
Sist jag var där fanns ingen Business Lounge, men det har öppnat en nu. Vad jag förstår drivs den av flygplatsen och har antagligen identiskt utbud som loungen i DBV/Dubrovnik. Det vill säga kafffe, te, jordnötter, Becks, en whiskey, en gin och en vodka.
Du har absolut tillgång med *Gold-kort om du flyger med SAS eller Croatian. En gäst går också bra.
Om du vill äta får du köpa utanför. Det kan vara en god idé ifall du flyger Economy eftersom det kan vara slut ombord på det mesta eftersom de lastar mackor etc på Arlanda och vissa saker säljer slut redan på nedresan.


Tack Roger!
 

MarcusC

Medlem
Jag besökte loungen förra sommaren, inget märkvärdigt. Men rätt lugnt med ett antal fåtöljer. Kalla drycker, bl a Karlovacko på flaska.

Roger, hur var det i DBV, hade man lounge access som EBG där oxå?
 

Roger J

Medlem
Ja. EBG går bra inkl gäst. Det finns ju inte Business Class med SAS därifrån (varken till Oslo eller Stockholm) så guldkort är enda sättet.
 

tob

Medlem
Jag kom in i Loungen nu i lördags med EBG och ekonomibiljett med LH. Kunde även ta med mig en gäst.
Kvinnan som släppte in oss gnällde lite för att vi var på plats mer än 2 timmar innan flyget skulle gå (?) men det var i övrigt inga problem att komma in.
Även om utbudet i Loungen inte är jättestort så var det värt hur mycket som helst att slippa sitta i avgångshallen där det befann sig cirka 3 gånger fler människor än antalet tillgängliga sittplatser med tillhörande ljudnivå..
 
Toppen