Senaste nytt

Trick-it tråd (endast för experter)

Klippan

Medlem
Jag tycker det stora problemet är att hitta en bra OT som kan ticketa komplicerade multiresor, har flera gånger hittat 100% dumpar på ita men inte hittat en plats att få den utställd
 

JacobGBG

Medlem
Kontakta en resebyrå och ge dom dumpen, de lite bättre brukar kunna fixa detta mot en avgift.

Hmm.. vet inte om det här känns som helt klockrent råd. Resebyråer kan man inte lita på att de hanterar informationen med den diskretion som behövs, de kan i värsta fall bara ringa upp flygbolaget om de själva har problem att plocka ihop det hela.
 

agehall

Medlem
Man ska också veta att resebyråer kan få ett debit memo ifall flygbolaget upptäcker det hela och tvingas betala mellanskillnaden. Så man ska inte använda en resebyrå som man är "rädd" om.
 

Klippan

Medlem
Hmm.. vet inte om det här känns som helt klockrent råd. Resebyråer kan man inte lita på att de hanterar informationen med den diskretion som behövs, de kan i värsta fall bara ringa upp flygbolaget om de själva har problem att plocka ihop det hela.

Jag håller med, skulle inte lita på en resebyrås diskretion så länge jag inte kände agenten privat. Fann lyckligtvis igår en ot där en dump prisas "korrekt" så nu gäller de bara att hitta tid att resa också
 
För er som började sätta er in i FD. Hur lång tid uppskattar ni att det tog innan ni började få fart på maskineriet?
Började läsa flertalet bloggar samt FT:s "master-thread" för en vecka sedan men det går lite halvsegt..

Vet att @charlesswe håller till i FT:s stora tråd. Har du några råd? Tips på bra sida när man fortfarande är nybörjare?
 
Last edited:

agehall

Medlem
Det tar bra lång tid. Jag har följt trick-it tråden på FT i över ett år och har fortfarande svårt att få ihop något.
 

johan_fbg

Medlem
Har också följt tråden ett år ungefär, plus läst diverse tips på bloggar. Förstår systemet men har nog inte haft tillräckligt med tid för att leta runt på ITA eller olika OTA.
 

charlesswe

Medlem
Det är en heltids hobby. Nu har spelet flyttad från ITA till specifika OTAs. Man måste ha en systematisk system för att hitta 3x alt. 1x som testar alla flygbolag som har interline agreement med bolaget man vill dumpa.

Det är dock en hel del dumps som kräver inga 1x/3x/5x, de dumpar sig själva genim en blandning av codeshares/openjaw/dubbel open jaw, de kan hittas snabb med ITA, det är också de som bruka hamna på bloggar och dör snabbt.
 
Last edited:

Najk

Medlem
Jag hade gärna lärt mig. OM man ska lägga tid och sätta sig in i detta, finns det något bra sätt att börja? Är det trick-it tråden på FT som gäller?
 
Toppen