Senaste nytt

Flightdiary.net eller flightmemory.com

Fredrik

Medlem
Personligen tycker jag Flightdiary visar en massa bjäfs som jag inte är intresserad av samt visar konstiga namn på flygbolagen. Jag använder Flightmemory och tycker det funkar bra men jag är såklart redan inlåst där. Openflights ser också intressant ut. Jag har alla flygningar i Excel utöver Flightmemory så någon dag flyttar jag kanske över.
 
A

Aurora

Guest
Fru norrbagg liker flightdiary best, herr norrbagg liker myflightmemory best. Smak og behag. Jeg liker designet og infoen på flightdiary, synes det er grusomt å legge inn flighter på myflightmemory. Kartet til flightdiary er også overlegent siden man kan zoome inn fritt, mens flightmemory har de håpløse fikserte illustrasjonene som ikke kan forstørres mye. Herr norrbagg har lagt inn alle flightene mine i myflightmemory, er derfor på begge steder for sikkerhets skyld. Hehe.

Tror det kommer mest an på hva man er vant med.
 

doc

Medlem
Jag tycker flightdiary är snyggare och enklare, men där kan man inte få statistiken sorterad per flygplan (på registreringsnummer), så därför använder jag båda. Håller på att migrera data från flightmemory fortfarande. För BA-flygningar använder jag dessutom ba97.com för att se om någon på sidan har bokat sig på samma flight som jag, något som jag gärna sett här på BC också. Hoppas det kommer i BC 2.0.
 

ACervin

Medlem
Jag använder openflights eftersom det importerar från Tripit där jag lägger in alla mina resor. Fast nu har jag så många resor i openflights att jag fick betala en liten slant.
 

agehall

Medlem
Jag har allt mitt rådata i tripit. Sedan plockar jag ut det därifrån och manglar om när det ska in i något annat system. Oftast brukar det bli flightdiary.
 
Ja har för någon vecka sedan reggat mig för Openflights. Den importerade enkelt från Tripit så jag fick med en tids flighter. Nu återstår bara att få över all info från mina bonuskonton vilket kommer bli en hel del tråkigt knappande i excel på flera hundra flighter...
 

Harnos

Medlem
Gillar Flightdiary skarpt men har fått ett skumt problem, när jag lägger till flighten CPH-NRT så förskjuts kartan och jag har inte längre Europa som center, har sett andra här på forumet med samma flight utan att kartan förskjuts, finns det någon inställning i Flightdiary för att centrera kartan över Europa igen?
 

bstark

Medlem
Synkar mellan Tripit och Flightdiary, men upptäckte just att det fattades ett antal legs för 2013 som den inte verkar ha synkat över. Eller så är det jag som jag svarat fel på någon fråga kanske, iallafall verkar det som man inte kan lita på det till 100%

Annars är Flightdiary rätt snygg vilket jag gillar, men de kunde gott slipa lite på funktionen för att lägga in flights manuellt, den är lite krånglig i onödan.
 
Toppen