Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.

sepbemi

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS (SK)
Kabinklass: Business
Destination: New York
Antal poäng: 100000 (AMEX 2-4-1)
Skatter&avgifter: SEK 484/person
När: Maj 2014
Bokad: Augusti 2013
 

rogeks

Medlem
Är nybörjare med att boka bonusresa via US airways dividend miles programmet men jag fick till en rätt ok bokning för ett tag sedan (över kommande jul/nyår) för mig och min fru. Allt i business class.
11Dec-13 SK 573 ARN- CDG
11Dec-13 TG 931 CDG - BKK (A380)
stopover BKK 4 nätter
16Dec-13 SQ 973 BKK- SIN
Destination
6Jan-16 SQ 800 SIN- PEK
6Jan-16 CA 911 PEK- ARN
2*90000 miles, 2*822SEK i skatter. Via Peking på vägen hem eftersom det var rätt fullt på alla flyg till Europa i Business i anslutning till trettonhelgen.
Tack till NotRyan för alla bra tips!! :)
 

henrik l

Medlem
Yes, där satt den:cool: Nu ska man bara ta sig till MLE:D

Bonusprogram: AAdvantage
Flygbolag: EY (Etihad)
Kabinklass: C+F
Antal poäng: 40 000
Skatter&avgifter: 430 kr
När: Juli 2014
Bokad: 2013-08-19

MLE-AUH i C och AUH-LHR i F

Lite erfarenheter: Svenska kontoret kunde inte boka biljetten, var knappt medvetna om att man kunde använda AA-poäng för EY. Grävde lite på FT där det bl a ryktades om att mixade klasser inte skulle funka, vilket det gjorde. Det visade sig även att mixade bolag skulle funka, eftersom jag ville flyga vidare till FCO. Men det fanns bara en sen eftermiddagsavgång i Y enligt agenten, fast BA visar platser på alla avgångar. Så det får brännas lite Avios för att kunna ta första morgonflighten LHR-FCO. Efter bokningen hos USA-kontoret fick jag ringa det svenska kontoret, eftersom man inte kunde ta betalningen med kreditkort som var utställda i Europa. Bokningen dök dessutom upp på EY's sida när den var gjord.

En annan lärdom är att KVS visar ofta 2 platser, men ibland typ 330 dagar före avgång kan 7-9 platser visas. Det går att kolla tillgången på EY's sida, den ligger öppen. Där finns tre kategorier av plaster i F. Enligt FT skall kategorien som kallas "Guest seats" vara tillgänglig för andra program och där verkar det max vara 2 plaster.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

miramax

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS (SK)
Kabinklass: Business
Destination: Chicago
Antal poäng: 100000 (AMEX 2-4-1)
Skatter&avgifter: SEK 411/person
När: Juni 2014
Bokad: Augusti 2013
 

johhenrik

Medlem
Last edited:

Stefan62

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: United (UA)
Kabinklass: Business First
Destination: San Francisco
Antal poäng: 30.000
Skatter&avgifter: 17 SEK
När: Dec 2013
Bokad: Augusti 2013

Detta är Uniteds Premium Service-koncept, så det ska bli kul att prova. 17kr och 30.000 EB för en $2000-biljett är ju helt okej.

United Airlines - Premium Service New York to California Flights | Flat-Bed Seats


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

One way?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen