Senaste nytt

Köp poäng med 100% bonus endast för Elite medlemmar t.o.m 2013-08-26

Patrick

Medlem
Lönar sig detta verkligen? Eller är det även för att kunna behålla status?

En bonusnatt på t.ex. Holiday Inn kanske kostar 35k poäng. Ska man köpa dessa poäng enligt tabellen ovan blir det knappt $400.

Eller hade jag otur då jag tänkte? ;)
 

johhenrik

Medlem
Det lönar sig för ett par nätter på de dyraste hotellen i NYC eller DC typ, eller om man kan boka 5K point breaks, annars inte. Eller om man behöver fylla på lite för att få till.

På ovan får man ju dubbla av det man köper, alltså 100% bonus.
 

Swisser

Medlem
Eftersom du får 100% bonus, så kommer du ner på en kostnad om endast USD 5,75 per 1,000 points om du köper minst 26,000 (+26,000 bonuspoints). Jag har aldrig varit med om att de har haft ett så pass attraktivt erbjudande tidigare. Det är bara att köpa!
 

Alx

Medlem
Ett gammalt tips som jag har postat tidigare är att det inte är värt att köpa IHG points för priser över 7$/1000poäng eftersom detta alltid går att köpa genom att boka en rewards stay. Det förutsätter att man har lite poäng sedan tidigare, men sen är det fritt fram. Man går in på reward stays och bokar points+money, sedan avbokar man vistelsen och får tillbaka poängen man hade samt de 10.000 poäng man köpte för 70$. Så har jag gjort under flera års tid när jag har behövt köpa poäng billigt. Numera är dock värdet på poängen så lågt att det sällan är värt det.
 

jumbooze

Medlem
Ett gammalt tips som jag har postat tidigare är att det inte är värt att köpa IHG points för priser över 7$/1000poäng eftersom detta alltid går att köpa genom att boka en rewards stay. Det förutsätter att man har lite poäng sedan tidigare, men sen är det fritt fram. Man går in på reward stays och bokar points+money, sedan avbokar man vistelsen och får tillbaka poängen man hade samt de 10.000 poäng man köpte för 70$. Så har jag gjort under flera års tid när jag har behövt köpa poäng billigt. Numera är dock värdet på poängen så lågt att det sällan är värt det.

Kräver väl en del poäng på kontot, tror det är minst 5k.
 
Toppen