Senaste nytt

Någon som testat Air Berlin?

Kricka

Medlem
Flög idag med AB ARN-TXL. Priorityboarding för Sapphire (t.ex. BAEC Gold), Chips eller kex som snack
till drycken (kaffe, te, vatten, Coce och FANTA!). Att man dessutom får några TP är en ren bonus..
 

Mattajas

Ny medlem
Planerar en resa med AB i C CPH-JFK. Är det någon som vet om alla deras A330 har nya stolarna i Buisness?
En annan fråga. Kan jag få över poängen till BA TP? Tacksam för svar!
 

Kricka

Medlem
Flög idag med AB ARN-TXL. Priorityboarding för Sapphire (t.ex. BAEC Gold), Chips eller kex som snack
till drycken (kaffe, te, vatten, Coce och FANTA!). Att man dessutom får några TP är en ren bonus..

Returresan fungerade som utresan MEN Terminal C har en TopBonusLounge som ENDAST tar emot AB Top Bonus
egna medlemmar. På ett bryskt (tyskt?) vis fick jag veta att har man ett BAEC-kort så får gå till BA-loungen i en annan
terminal. Hoppas att nya BER (Berlin Brandenburg) kan bli klar så man slipper Tegel !
 

tomle

Medlem
Har kollegor som regelbundet flyger Air Berlin med byte i Berlin. Av någon anledning checkar de in sitt kabinbaggage(!) och det försvinner förvånansvärt ofta (30%) pga att Berlins flygplats är helt överbelastad.
Undvik även flyg torsdagkvällar med short (men legal) connection, kollegor som blivit kvar i Berlin i alla fall fem gånger i år pga inbound delays. Kanske inte det man önskar mest när man veckopendlar och vill vara hemma så mycket som möjligt.
Men av någon anledning så fortsätter de att flyga med Air Berlin så det kan ju inte vara så dåligt ;)
 

Najk

Medlem
Har kollegor som regelbundet flyger Air Berlin med byte i Berlin. Av någon anledning checkar de in sitt kabinbaggage(!) och det försvinner förvånansvärt ofta (30%) pga att Berlins flygplats är helt överbelastad.
Undvik även flyg torsdagkvällar med short (men legal) connection, kollegor som blivit kvar i Berlin i alla fall fem gånger i år pga inbound delays. Kanske inte det man önskar mest när man veckopendlar och vill vara hemma så mycket som möjligt.
Men av någon anledning så fortsätter de att flyga med Air Berlin så det kan ju inte vara så dåligt ;)

Det kan ju vara ett sätt att tjäna lite pengar att checka in en väska med skräp som man inte behöver och hoppas den försvinner på vägen... :)
 

David

Medlem
Har kollegor som regelbundet flyger Air Berlin med byte i Berlin. Av någon anledning checkar de in sitt kabinbaggage(!) och det försvinner förvånansvärt ofta (30%) pga att Berlins flygplats är helt överbelastad.
Undvik även flyg torsdagkvällar med short (men legal) connection, kollegor som blivit kvar i Berlin i alla fall fem gånger i år pga inbound delays. Kanske inte det man önskar mest när man veckopendlar och vill vara hemma så mycket som möjligt.
Men av någon anledning så fortsätter de att flyga med Air Berlin så det kan ju inte vara så dåligt ;)

Försöker oftast resa med endast handbagage inom Europa på de kortare resorna. En gång gjorde jag inte det Landvetter-Köln/Bonn via Tegel och fick vänta två dagar på väskan - det går minst 10 flygningar TXL-CGN varje dag (plus andra operators) och man tycker ju att väskan borde kunna kommit fram tidigare. Vi var för övrigt fem till från GOT och en från St Petersburg som skulle på samma konferens och fick leva utan bagage.

När jag åkte GOT-TXL-AUH-CTU t/r i somras fungerade dock bagagehanteringen bra. Då hade jag som backup packat en väska med kläder för första "utflykten" på fyra dagar ifall det skulle skita sig. Det var nog för att jag hade en backup som det funkade, annars hade jag nog helt utan bagage. :)

För övrigt kommer det snart en reserapport från AB.
 

Smuffe

Medlem
Senast för lite över en vecka sedan fick jag höra av en kollega om ett skräckexempel.
Rockorkestern Sabaton skulle ner för ett gig i Tyskland och alla skulle flyga med AB via Tegel.
På vägen ner tappade de bort allt bagage och på hemvägen låg nivån på att AB i princip hade tappat bort hela bandet...
Det slutade med att pga förseningar/inställda flyg/annat djävulskap så tog de sitt pick och pack och flög iväg till Stockholm, om jag minns det rätt, från en annan flygplats.

I slutändan kom de fram en halv dag försent och ingenting var preppat för rigg i Falun så hela natten å förmiddagen gick åt.

Numera är AB svartlistat... :)
 

Valley

Medlem
Senast för lite över en vecka sedan fick jag höra av en kollega om ett skräckexempel.
Rockorkestern Sabaton skulle ner för ett gig i Tyskland och alla skulle flyga med AB via Tegel.
På vägen ner tappade de bort allt bagage och på hemvägen låg nivån på att AB i princip hade tappat bort hela bandet...
Det slutade med att pga förseningar/inställda flyg/annat djävulskap så tog de sitt pick och pack och flög iväg till Stockholm, om jag minns det rätt, från en annan flygplats.

I slutändan kom de fram en halv dag försent och ingenting var preppat för rigg i Falun så hela natten å förmiddagen gick åt.

Numera är AB svartlistat... :)

Var det bara Sabaton som drabbades är det helt ok, pallar inte riktigt med deras musik :rolleyes:

AB tycker jag är helt ok att flyga med. Enda har annars varit att nästan alla mina AB-flygningar inneburit gatlopp mellan terminalerna.
 
Toppen