Senaste nytt

Marriott sneglar på Intercontinental Hotel Group

Concorde

Founding Member
Enligt en artikel på sida 38 i dagens FT överväger Marriott att lägga ett bud på IHG. Det är alltså Intercontinental Hotels Group där Intercontinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, Indigo mfl ingår.

Chanser att det går igenom är inte så stor, vilket jag hoppas då Marriott Platinum känns som en brutal nedgradering från Royal Ambassador. Skulle det ske så lär det bli Hyatt för hela slanten.
 

Pandion

Medlem
En fråga kring detta. Jag har ett Platinum Ambassador. Hur mycket måste man bo på IC för att uppgraderas till Royal?

Vet att access till Club Lounge ingår i Royal. Några fler perks?
 

rlager

Medlem
En fråga kring detta. Jag har ett Platinum Ambassador. Hur mycket måste man bo på IC för att uppgraderas till Royal?

Vet att access till Club Lounge ingår i Royal. Några fler perks?

Det sägs att det krävs 60 nätter per år för att bli RA. Jag blev det genom en referal vilket förståss är enklare. Grymma Perks.
 

jumbooze

Medlem
Lite OT, men för RA krävs även vistelse på minst 3-4 olika IC hotell har även läst att man behöver ca 65 nätter. Själv så letar man RA referral ;)
 

johhenrik

Medlem
I verkligheten vet ingen. Läser man en massa så ser man folk som varit RA med bara 35 nätter på IC etc. Jag kommer komma upp i ca 40 i år på IC samt ett 30-tal på CP, HI och Indigo. Ska bli spännande att se. I princip alla IC-nätter har varit på club rate också.
 
Toppen