Senaste nytt

Thai Airways Boeing 777-300ER till Arlanda 2013

Ozz

Medlem
Tack för bra info. Något måste ju skilja mellan Business och Premium Eco. Förut var det stolen. Nu är det samma stol som i Business men lägre nivå på catering.
Jag ringde Thai Sthlm några veckor innan avresa för att i vanlig ordning spendera lite ROP på en uppgradering till business men den vänlige killen på Thai's kontor ansåg att det var citat "bortkastade poäng" eftersom det enbart är maten som är skillnaden numera. Och för att vara ärlig så lägger jag hellre dessa poäng på en bonusresa än att få lite bättre käk i business.

Jag har åkt business ARN-BKK i 747an vid tre tillfällen mellan 2012/11-2013/04 i fjol och jag anser att maten blev otroligt mycket sämre än den var för några år sedan. Så att uppgradera mig från PE till C enbart för matens skull, not a chance.
 

Ozz

Medlem
Bra, det gläder mig. :)
Så jämfört med gamla PE har TG tagit bort tilltugget (satay/räktjoflöjten) till fördrinken och reducerat ostbrickan. I övrigt same-same, eller?
Nä, maten är en simpel eco-bricka och generellt var maten inte lika lyxigt presenterad.
Den gamla lilla salladskålen med en jätteräka var utbytt mot en trist äpplesallad och ingen lyxig vinägrettflaska fanns.
Ingen förrätt typ lax eller rökt kött serverades.
Inget vitlöksbröd i brödkorgen.
Varmrätten var en "eco-låda" som förvisso var ganska god men aningen trist.
Ingen lyxigare variant av dessert utan en kakbit på brickan.

Frukosten var också av eco-klass och kom på en bricka, fyllde sin funktion men inget extra.

(Bifogar bilder på menyerna, sorry för dålig mobilkvalitet)
first.jpg

second.jpg
 

Ozz

Medlem
Tack Ozz, lite trist men TG måste ju göra någon skillnad på C och U, så förändringen är förstålig.
Absolut, helt klart men jag tycker att skillnaden mellan C och U är betydligt mindre nu än i gamla 747an då det var lite value for money att uppgradera sig både vad det gällde stol, service och mat. Nu är det ju bara maten.

Men vi hade trevliga stolar i C mellan BKK-HKT där vi fick tillfälle att åka riktigt bra i en nyare 747a, tyvärr för kort.
Men vi flyger sträckan HKT-HKG och HKG-BKK i C om knappt två veckor, håller tummarna för nya fina kabiner även då.
(Det får bli mer i en annan tråd, sorry för OT)
2e.jpg

c-kabin.jpg
 

Ritz

Medlem
Så om jag har fattat grejen korrekt med Thais premium economy så är det mer en "fattigmans business" snarare än en "rikemans economy" som hos SAS? :)
 

Swisser

Medlem
Jag har läst hela tråden och tycker verkigen att Thais nya konfiguration från ARN ser helt ok ut när man flyger U klass. Enl Dr. Miles tjänar man 150% till M&M om man flyger U klass. Jag antar att man tjänar 200% till M&M om man flyger C klass?

Ni som har bra koll på biljettpriserna, vad ger man för en U resp C-klass biljett med Thai Tor ARN-BKK?
 
Toppen