Senaste nytt

Vilken Skandinavisk hotellkedja föredrar du?

Xilan

Medlem
Samlar inte poäng hos någon skandinavisk kedja. Ännu kanske man ska tillägga.
Men om jag ska nämna någon som jag håller som favorit måste jag säga att jag bara har bra upplevelser från Clarion-hotell, så det får bli Nordic Choice.
 

Najk

Medlem
Har övergett Scandic till förmån för Choice.
Anledningen är bättre intjäning och möjlighet till frinätter. Choice har ju intjäning per spenderad krona medan Scandic har fasta nivåer. De flesta frinätter jag tar ut är i Sthlm och då kostar det ganska mycket poäng oavsett kedja men jag upplever att det går åt färre nätter på Choice för att tjäna in frinätter. Sedan har choice ibland även kampanjer med dubbla poäng och då går det avsevärt mycket fortare.

Har fortfarande 70k poäng kvar på Scandic att plocka ut.
 

TheEagle

Medlem
Jag har bott på Elite ett par gånger och blivit positivt förvånad - kul!

Jag tycker Elite som kedja är den bästa som finns att erbjuda när man reser i Sverige. Absolut inte sagt att alla deras hotell är fantastiska men de har en bra och relativt hög standard även om de inte klassas som lyxhotell. Elite Plaza i Göteborg är en av mina favoriter som jag gärna återkommer till. Fördel att de också har sin barkedja där man kan få hyggligt käk och en god öl relativt sent utan att behöva ge sig ut på stan i jakt på något ätbart.
 

TheEagle

Medlem
Har övergett Scandic till förmån för Choice.
Anledningen är bättre intjäning och möjlighet till frinätter. Choice har ju intjäning per spenderad krona medan Scandic har fasta nivåer. De flesta frinätter jag tar ut är i Sthlm och då kostar det ganska mycket poäng oavsett kedja men jag upplever att det går åt färre nätter på Choice för att tjäna in frinätter. Sedan har choice ibland även kampanjer med dubbla poäng och då går det avsevärt mycket fortare.

Har fortfarande 70k poäng kvar på Scandic att plocka ut.

En vecka på Scandic i Upplands Väsby! Grattis! ;)
 

agehall

Medlem
Jag och FruAgehall föredrar Choice i norden. Jag sneglar givetvis alltid efter prisvärda Radisson, men faktum är att det är ganska ont om dem på de orter vi ofta behöver bo i. Scandic blir det i nödfall, men hellre Elite eller First.
 
Toppen