Senaste nytt

Lufthansa börjar flyga Airbus A380 till Miami

Jacob

Medlem
Miami blir Lufthansas sjätte Airbus A380 destination.
Den 10:e juni är det start för en daglig rotation mellan Frankfurt och Miami.

Miami blir Lufthansas tredje destination i USA efter New York och San Francisco.
De övriga tre destinationerna som Lufthansa flyger det gigantiska A380 planet till är Tokyo, Peking och Johannesburg.

Lite märligt val av destination tycker, det finns en rad städer jag hade trott Lufthansa skulle satsat på först med en A380.
Singapore, Bangkok, Hong Kong, Dubai, Los Angeles...bara för att nämna några.

Eller vad tycker ni andra?
 

Concorde

Founding Member
Och där har du svaret på din andra fråga ;)
Mao. tyskland går för fullt kombinerat med få bolag som flyger direkt från kontinenten.

(Från LHR har du daily 2x BA , 1x AA , 1x DL , 1x VS) Lägg därtil MCO som får mycket wide bodies också. Fullt ös med turister från Europa, speciellt när dollarn är gratis (6.20 skrivande stund)
 

Jacob

Medlem
Har de slutat med A380 till Tokyo?

Kan dock se att de numera flyger FRA-ICN-NRT. Även flyget från MUC går via ICN.

Inte någon stor omväg, total flygtid FRA-NRT står som 13 timmar och 20 minuter, så mindre än 2 timmar längre restid.
 

Gnopps

Medlem
MIA kan nog fungera men hade inte varit vad jag gissat på, många flygbolag flyger redan till Miami med B747. Undrar om de får med sig några resenärer som ska till MCO?
 

Magino

Medlem
Tycker inte det kändes som det mest självklara valet av destination, men kanske några på Lufthansa som vill kunna åka bekvämt på sina resor till MIA?

Lite märligt val av destination tycker, det finns en rad städer jag hade trott Lufthansa skulle satsat på först med en A380.
Singapore, Bangkok, Hong Kong, Dubai, Los Angeles...bara för att nämna några.

Verkar som om LAX, DXB och DEN (då den ligger på samma slinga) kommer vara de ruter som kommer få de första 747 med nya F.
 

lnixon

Medlem
MIA är inte bara en slutdestination, utan också en viktig transitpunkt för förbindelser till Mellan- och Sydamerika, där det ju finns rätt mycket tyska intressen.
 
Toppen