Senaste nytt

Tips på hotell i bra medelklass-undre lyx i Boston fem dagar?

ACervin

Medlem
Kommer att besöka Boston med omnejd under december, 5 dagar. Kommer att ha bil och de flesta dagsresor med bilen blir söderut. Tips på hotel i bra medelklass-undre lyx om det finns. Helst där parkeringen inte drar iväg, kan ju bli lika dyrt som bilhyran, men det är väl svårt att undvika om man bor centralt.
 

kristerj

Medlem
Om du kan tänka dig att bo centralt kan jag rekommendera Omni Parker House på School Street. Mycket charmigt med individuella rum i trevlig stil, skiljer sig ganska mycket från de vanliga kedjornas "standardstuk". Välbesökt och bra bar på bottenvåningen. Gångavstånd till alla attraktioner.

Är dock enkel parkering viktigare än centralt läge är detta hotell inte det bästa. Då kan du titta på hotell i Seaport området, enklare parkering (men säker inte gratis) 15 -20 min promenad till centrum.
 

Bizniz4u

Medlem
Boston Park Plaza i sta'n? På Hotels.com betalar du 890 dollar för 5 nätter. Genom mig, (Meritus Travel) betalar du 690 dollar på faktura. 9 ggr av 10 så brukar frukost ingå i priset när vi bokar ;-)
 

Concorde

Founding Member
Intercontinental!

Frulle i Club Lounge:
P1010739a.jpg

P1010742a.jpg


Superior Suite:
P1010721a.jpg

P1010722a.jpg

P1010726a.jpg

P1010724a.jpg

P1010728a.jpg


Utsikt mot Logan:
P1010729a.jpg


Ligger mitt i stan. 10 minuter promenad till Beacon Hill. Betalade 1200SEK natten inklusive frukost. Suveränt hotell.
 

Bonden

Medlem
Frukost i USA kan bli rätt dyrt, inte alls svårt att bränna 150-200kr på en frukost dricksad och skattad..
 

ACervin

Medlem
Jag tackar för tipsen, kommer att kika igenom det ikväll. Återkommer med vad det blir för bokning. Frukost brukar jag köra på den lokala Dinern, i värsta fall Starbucks. Men ingår det så är det trevligt, dom brukar vara bra i USA.
 

Bizniz4u

Medlem
Intercontinental Boston kostar 10 543 kr för 5 nätter i december på Hotels.com.......8 900 kr om du bokar genom mig ;-)
 
Toppen